måndag 27 april 2009

Mittemellan dag...

Ja i dag har det varit en lite mittemellandag... Lite både upp och ner alltså... Började dagen med att åka in till sjukhuset i morse och ta en massa prover igen, sen åkte jag och Robert in till city och satt oss på uteserveringen på ett café och åt frukost.. Himla mysigt... Sen handlade vi lite innan vi åkte hem.. Satt ute på altan och läste all reklam och bara va en bra stund... Sen har jag tvättat, dammsugit och lagat mat... En himla god maträtt som jag bara måste dela med mig receptet till...

Köttfärsrulle
500 gr Nötfärs
2 tsk flytande margarin
1½ msk potatismjöl
1 ägg
1 krossad vitlök
½ dl matlagningsgrädde
1 dl vatten
Salt & Peppar

Blanda ihop allt till en smet och bre sen ut "degen" på ett bakplåtspapper som du haft lite vatten på.
Lägg sedan på 8 skivor rökt skinka och 1 dl riven ost.
Rulla ihop och pensla med soya och 1 tsk margarin.

In i ugnen i 40 minuter, 200 grader.

Sås till köttfärsrullen:
2 dl vatten
½ buljongtärning
1 dl mjölk
Soya
Salt & Peppar
En nypa salt

Servera med kokt potatis eller pasta!

Himla gott!!!

Ja så nu har vi precis ätit och jag ska hänga en tvätt till...
Är från och med i dag helt sjukskriven igen... Skönt faktiskt och nu ska jag bara va... Måste må bättre snart.. Men gör väl förhoppningsvis det när medicinen börjar verka...

Hejdå bloggen!

Inga kommentarer: