onsdag 28 april 2010

På´t igen bara...

Natten tycker jag har gått lite bättre, Tindra har ätit var fjärde timme och vaknade bara nån gång mellan och var lite ledsen men somnade om igen..
Robert gick upp med henne vid 7 och gav henne mat så jag kunde slumra till halv 9...

Strax efter 9 knallade jag och Lena iväg på vår dagliga promenad... Jag kände mig inte riktigt 90 idag, vet inte vad som är på gång i kroppen, men det gick bra ändå.. Ja, vi var ute i ca 2 timmar i dag med.. Skönt dé...

Efter lunch tog Robert med sig Tindra in till stan då de följde med Peter... Då drog jag på stereon i "bött" och började städa.. Dammade, dammsög och skurade.. Skönt!! Hann inte riktigt med allt jag tänkt innan de kom hem igen men de här timmarna var guld värda för mig...
Sen bakade jag och Tindra muffins, både banan och blåbär...

Nu har jag varit ut i förrådet och hämtat folkrace grejerna och provat overallen.. Jag kunde ha den tack och lov så nu har jag även hunnit tvätta den.. =) Och på lördag ska förmodligen iväg och provåka lite.. =) Och då är det bara en vecka kvar innan det är race! =)

Och på tal om nåt helt annat så har mamma dragit in mig i fördärvet när det gäller mörk choklad.. Har ju inte varit så förtjust i det tidigare men nu när jag var hemma i Karlskoga så blev jag fast!! Men gillar den 70%iga mer än 82%iga...

Nu ska jag försöka få dottern att sova..

Hej och hå luden tå!

2 kommentarer:

Karin sa...

Ja visst är det härligt att kunna städa i lugn o ro (det hade man väl aldrig trott att man skulle uppskatta för några år sen ; )) och med stereon i "bött" å allt! Jag har ju lovat Göran att jag ska ta mä dig till jobbet, så vi kanske ska klämma in det nästa vecka?! Vad gott med muffins btw, särskilt dina : ) Själv har jag precis gjort en mazarinkaka... hoppas att den går att äta bara... Trevlig valborg!! Pussa på sötsnöret från oss!

Malle sa...

Smarrigt med mazarinkaka =)
Ja vi kan komma nån dag och hälsa på.. Tindra vill träffa Albin oxå snart igen så det passar ju bra.. =)
Trevlig valborg!
Hälsa familjen!
Kramen