fredag 16 april 2010

Tindra 8 veckor...

Natten har gått himla bra måste jag säga! Tindra har sovit i spjälsängen HELA NATTEN!!! Ja fast hon har ju vaknat så jag har gett henne mat men sen har hon sovit igen.. Och hemma ska hon sova bredvid mig och vill inte alls vara i spjälsängen.. Hmm... Har väl skämt bort henne hemma..

I dag blir Tindra 8 veckor.. Tänk vad fort det har gått.. Man märker för varje dag hur hon utvecklas.. Jättekul!

Mamma och jag och Tindra åkte ner på stan och där var det nån europeisk marknad på torget som vi gick o kolla på... Det var ett stånd där de sålde nötter så vi gick dit och fick provsmaka alla dess olika sorter av cashewnötter.. Till slut bestämde vi oss för att köpa vanliga cashew och cashew cheese så han som stod där skopade i en påse och vägde... Sen säger han... 119 kr!! Mamma och jag tittade på varann som två frågetecken för så jäkla mycket nötter hade han ju inte haft i men det var bara att betala och se glad ut... =) Men han fick bara en hundring.. (Lite måste man ju pruta)

Vi gick igenom stadens affärer och Tindra fick en fleecejacka och två pyjamaser av mamma.. Sen for vi hem igen..

Gick till Fröding (Konsum) och köpte frimärken för 210:-!!! Till dopinbjudningarna och traderapaket.. Sen vidare till Kronhallen och när vi kom förbi grönsakerna mot köttdisken satt det ett flickebarn i en vagn och fick magsjuka så spyorna stod som en kaskad rakt ut... Stackars flicka! Och stackars mig för jag höll på att spy jag med!!! Uscha.. Mådde illa hela vägen när vi gick hem...

Nu har mamma och jag ätit Grekisk Pyttipanna, mums =) Pappa är på puben med sina "gubbar"..

Nu ska vi fortsätta kolla på TV sen blir det tidig kväll... Får hoppas att Tindra också sover bra i natt... =)

Trevlig helg!

1 kommentar:

Anna sa...

Ja dom lär sig snabbt dom små liven,ja hade clara i egen säng redan på bb.. Har sovit mellan mig en gång då var hon sjuk hade nästan 40 grader feber och liten..
Usch va äckligt med spyan:P
Ha de så bra
Kramar :)