tisdag 10 februari 2009

Akuten Hudiksvall

Ja där har jag tillbringat det sista dygnet kan man säga... Hade en läkartid på jouren här i går 17,40 och när jag kom dit och hade tagit CRP fick jag reda på att det stuckit igen + att jag har en massa utslag som kliar i hela hårbotten och på underarmarna... Det visade sig var Knölros.... =) Roligt namn men så är de...
I varje fall skickade läkaren remiss dirket upp till Akuten i Hudiksvall där både medicin och kirurgläkare skulle titta på mig...
SUCK!!!
Vi kom upp vid 19 och det var en massa folk före mig så efter typ 3 timmar kom en läkare till mig och sa att hon ville att jag skulle vara kvar över natten och så skulle de göra en datortomografi på tisdag morgon men jag frågade om jag inte fick åka hem och komma tillbaka som i morse.. Jag hade ju inga grejer med mig... Och det var helt okej så vi åkte hem och var väl hemma vid 00 inatt.. Då fick jag i mig en skål fil, hade ju inte ätit nåt sen tomatsoppan vid 12 tiden som för övrigt var ute för längesen...
Har legat o kliat mig i skallen hela natten så sömnen har väl varit sisådär..
Upp 7 i morse och mådde rent ut sagt piss... Hade sån hjärtklappning men det blev bättre när jag hade duschat och ätit lite fil igen...
Var tillbaka strax före 9 i morse med ännu mera utslag på hela kroppen.. Jag fick komma in på ett rum direkt och de tog en massa prover på mig, och CRP hade gått ner lite grann så det var ju bra och de andra proverna såg okej ut utom pulsen som låg för högt men det kanske var min oro....
Efter ett antal timmar fick jag klartecken att jag fick åka hem, med klistillande piller och nå frön så jag inte ska vara förstoppad...
Och ännu ett sjukintyg med 2 veckors sjukskrivning till...
Jag var bra less när jag åkte därifrån så jag åkte ner till Hollywood och köpte mig ett par nya jeans... Var sååå sköna så jag var bara tvungen... =) Men på tok för dyra för min ekonomi just nu men WTF??....











Nu hoppas jag att det är nog med sjukdomar när detta är över så jag får nåt roligare att skriva om... =)

Förresten, vi såg nåt häftigt förut... Kossan och kalven jag pratade om i går, älgarna alltså, var hos grannen förut och stod och åt på träden vid infarten.. Försökte gå ut o ta kort på dom men de blidde inte så bra tror jag...

Ha en bra kväll!!

Inga kommentarer: