tisdag 3 februari 2009

Tisdag..

Idag har det väl inte hänt alltför mycket förutom att vi vaknade typ halv 6 i morse och frös... Inte jag så mycket men Robert.. Eftersom luftvärmepumpen har ballat ur och vi väntar på att en servicekille ska komma hit så eldar vi bara i kamin och har ett element.. Brasan hade ju självklart slocknat eftersom ingen av oss hade haft nattpasset och suttit eldvakt.. =) och veden var slut inne så det vara bara att klä på sig hela vintermunderingen med tanke på att det var -15 grader ute och ge sig ut till vedboden och hämta ved...
Robert började elda men jag gick och la mig igen och somnade tills telefon ringde vid 9.. Då var det DHL som ringde och talade om att de skulle komma med nya bardisken. (Den gamla var det ju fel på så vi får en ny). Upp och hoppa med andra ord...
Och sen dess har jag i princip suttit i soffan hela dan. Känner av magen idag så det är bäst att ta det lugnt.. Men efter att jag duschade fick jag lite energi så då tog jag en liten promenad runt Rondellen och nu har jag precis kommit in igen.. Är "bara" -10 grader ute nu...
Förresten, om man jobbar som säljare och får ett samtal från nån, ska man då vara otrevlig?? Det hände mig idag då jag ringde en och blev väldigt otrevligt bemött... Han kanske är på fel plats??? Vem vet??.... Ja jag blev då chockad i alla fall..

Vi hörs!

Kramen

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha.. det borde väl du vara expert på!!?? Men han borde nog byta jobb.. kommer du tillbaka snart?? Du behövs kan jag säga - mkt väl!!!! Kraam!

Malle sa...

Ja herregud vilken läkare.. Och till på köpet ringde hon hem nu ikväll... Snällt i och för sig för hon frågade hur jag mådde...
Börjar jobba på onsdag igen...
Kramen