måndag 9 februari 2009

Mysteriet är löst...

När man bor så här med skogen som närmsta granne borde man ju vara inställd på att man kan kan få besök nån gång av skogens konung men jag har inte riktigt tänkt så långt... Förräns i morse när jag var ute och skulle hämta tidningen.. Det var så många konstiga "fotspår" i skogen och runt vedboden, in i skogen och upp på vår gräsmatta... Skumma spår som var stora + att de hade sjunkit ner typ en halvmeter i snön oxå... Jag laddade kameran för att gå ut o ta kort på spåren men innan den var uppladdad så kände jag att jag var tvungen gå ut och få luft.. Det är strålande solsken och -10 ute så med andra ord en riktig fin vinterdag! Jag orkar ju inte gå så långt men jag mötte i alla fall Lennart, en granne, så jag frågade han om han sett spåren... Så då fick jag veta att det var älgspår, det går tydligen runt en ko och en kalv här omkring... Så man kanske ska ta nattpasset nån natt när jag mår bättre och kanske få se lite the big elk inpå husknuten.. =)

Måndag och vägdag igen... Hade gått ner ytterligare -2,4 kg så totalt nu -18,2 kg!!! Häftigt!! Känns verkligen kanon att det går neråt även fast jag nu får hjälp pga magen och jag inte kan äta... Men har faktiskt nyss ätit lite tomatsoppa... Men vi får se hur länge det går innan magen reagerar....

Sen till nåt annat... Mamma, pappa, morbror Staffan och Birgitta ska åka på kryssning på söndag och då hade vi oxå bokat fast inte sagt nåt till dom utan det skulle bli en överraskning till dom... Men... tyvärr har jag fått ringt och avbokat detta idag med tanke på mitt mående... Suck... Hade ju varit så skoj att träffa dom allihop men men... Det får väl bli en annan gång.. Och resan, ja den kan vi få boka om som tur är..

Vi hörs!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du kom in i dag!

Krya på dig!

Malle sa...

Åh tack! Ja det var skoj att se er en stund!
Kram