fredag 27 februari 2009

5 år!

Fem år av kärlek, lycka / olycka, tur / otur, glädje / sorg, galna upptåg, nya vänner, nytt jobb, mer erfarenhet, sjukdomar, husägare, kattägare... Ja listan kan göras lång... Men i dag är det alltså 5 år sen jag träffade Robert... Jag kommer ihåg dagen som om den vore i går.. Brummade iväg med golfen tidigt på fredag morgon hemifrån Karlskoga upp mot Hälsingland och Bollnäs... Resan gick bra men när jag närmade mig Bollnäs blev jag mer och mer nervös... Stannade på macken i Alfta, in på toa, sminkade mig och fräschade till mig och samtidigt ringer han! Pulsen var nog på max vid det laget men det var bara att bita ihop...
Kom fram och sen var isen bruten.. Gick ju hur bra som helst.. Ja eftersom jag 5 år senare sitter här med hus i Söderhamns Skärgård och 2 katter... Men under resan gång har det ju hänt en del... Sammanfattar lite kort...

2004 - Flyttade till Bollnäs, nytt jobb, nya arbetskamrater, träffade Pilla - en underbar tjej som jag fortfarande umgås med! Men det värsta var nog när jag sa hejdå till mamma och pappa... Kändes som jag aldrig skulle träffa dom igen men det gör jag ju! Älskar er!

2005 - Flyttade ihop med Robert, blev en av årets bästa säljare på Lokaldelen och fick följa med till Mallorca

2006 - Fick tarmfickor för första gången i mitt liv! HEMSKT!, Träffade Mia - oxå en helt underbar tjej + hennes familj, utlandsresa tilll Hurghada, Egypten med Robert, Mia & Uffe. Filip föds, min älskade systerson och lillebror till Elias!

2007 - Utlandsresa till Hurghada, Egypten IGEN med Robert, Norling, Susanne & Micke + barn, köpte fritidshus i Jonskär, Söderhamns skärgård som inte bara innebar lycka utan även olycka... = Mögel i badrummet och problem med hantverkare... Lärde känna våra trevliga grannar Anders & Lena.

2008 - Flyttade permanent till Jonskär, skaffade Simba 8 veckor, köpte en till gäststuga, vattenskada i kök & sovrum, luftvärmepumpen gick sönder!!

2009 - Och hittills.. Fick tarmfickor IGEN!, vatten börjar plötsligt rinna ner genom taket i BADRUMMET!! (nyrenoverat 2007), fick hem Sotis 10 veckor, en liten terrorist som är både högt och lågt men en bra kompis till Simba...

Ja det här är det första som kommer upp när jag tänker tillbaka på dessa år... Men jag vill även nämna Karin, Fia, Marit, Annika, Marie, Jessica, Malin, Laufey och Mia T som betyder mycket för mig... Och har jag glömt nån får ni skrika till.. =) Men jag har faktiskt blivit lite glömsk på senare dar... =) Självklart så betyder hela min familj nåt otroligt mycket för mig oxå! Älskar er allihop!

Nä, nu ska jag fortsätta med middagen, blir potatisgratäng och fläskfilé idag..

Glömde ju berätta att Robert har slingat håret på mig idag... Blev jättebra... =) Så nu är man mer blondin igen... =)

Trevlig helg! Det ska jag ha... Blir nog kanske nåt galet upptåg... =)

Puss & Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

P&K - verkar som att du inte glömt mig iaf! Ses på måndag ; D kuligt värre!!

Jo ang. slingorna - M brukar göra på mig också - men han tycker det är lite pinigt.. vet inte varför : ) bra att R ansluter sig också till "vi som vågar slinga håret på vår bättre hälft" : D