onsdag 8 juli 2009

Miljöombyte...

Sov rätt länge i morse och det var skönt de.. Sen upp och åt frulle och packade.. Var i valet och kvalet om jag skulle ta med mig Simba till Karlskoga.. Men jag gick och hämtade buren och gjorde i ordning hans grejer med... Packade ut alla grejer i bilen... Robert frågade om jag skulle åka till Grekland..?? Hahaha.. Ja så himla mycket packning hade jag med mig men ni vet hur det kan va.. "Det kan va bra att ha"... Packade även in Simba i bilen och sa hejdå till min darling.. Åkte i väg men såg bara efter några hundra meter att Simba kastade sig på rygg i buren och började jama hemskt.. Visst, han kan jama ibland i buren och jag vet att han älskar att vara hemma hos mamma och pappa och springa i stora huset men nej, jag vände... Tyckte lite synd om han att sitta i buren ca 4 timmar när han kan vara hemma och springa så så fick det bli.. Han fick bli kvar hemma... Och samtidigt lite typiskt mig med beslutsångest.. =) Men det ligger väl i släkten, eller vad säger du syrran? =)
Åkte in på Hollywood och skulle lämna tillbaka klänningen som jag köpt och som gick sönder direkt och då hade de ta 3 betala för 2 i hela butiken så då var jag ju "bara tvungen" att shoppa loss lite...
Kom väl i väg från Söderhamn vid 13.30 och körde nonstop... Men... det var ju en hel del vägarbeten efter vägen och vid ett av dom stod en tjej och dirigerade i fall jag skulle svänga höger eller vänster och åt höger stod det en skylt med väg 68 och det kändes bra tyckte jag så den tog jag... Sen visste jag ju inte hur jag skulle åka så jag följde vad GPS:en sa och den tyckte jag skulle svänga höger in på en grusväg så det gjorde jag... Till slut kom jag ut på den "riktiga" vägen igen och gasade på... Bara det att jag kände på mig att det var nåt som inte stod rätt till för det fanns inte en bil i sikte... Ja ja jag fortsatte i alla fall och efter ca 3-4 km var vägen helt plötsligt HELT BLOCKERAD!!! Då förstod jag ju att jag åkt på den "nya vägen" de höll på att göra fast den fortfarande var avspärrad!!! Så jag fick tråckla mig förbi avstängningen i gruset på kanten nästan ner i diket..... Hahaha.. Snacka om att jag skrattade...

Var skönt att komma "hem", har ju inte varit här sen i julas, men ändå kändes det som det var i går.. =)
Så nu har vi tittat på kort, ätit mat, och sen när jag flyttade bort min bil till garaget gick jag in till Sara som bort mitt emot.. Satt och surrade och fick ett glas vin.. =) Nice =)
När jag skulle gå in till mamma och pappa igen hade det börjat regna, hagla och åska så jag fick vänta en stund innan jag sprang i ilfart över vägen.. =)

Trött nu så det är dax att sova snart...

Höres!

Inga kommentarer: