söndag 26 juli 2009

NU ska jag koppla av och bli frisk...

Har haft en hektisk helg milt sagt men nu är det över så nu ska jag börja koppla av och kurera mig..

I fredags kväll följde vi med Anders och Lena på en promenad runt Rondellen... Och Simba följde med.. =) Han är ju sååå söt vår lille kisse... Han är som en hund och följer med vart man än går.. fast utan koppel... Så när vi nästan var hemma så blev han trött och kastade sig på backen och där låg han.. hahaha...
Sen kom Norling så han och jag skulle gå ut i skogen och kolla efter kantareller.. Vänder mig om... Och där kommer Simba! =) Min lilla gokisse... Så då följde han med oss på en ny tur... Ja han är makalös men sååå gosen... =)

I går började vi dagen med årsmöte på Kröken och vi blev då avtackade av styrelsen för vårat år har gått ut och vi valde att inte fortsätta pga. en del omständigheter..



Jag har annars tyckt att det här året som festkommitté har varit väldigt kul, jag har lärt känna en hel del nya människor här i Jonskär och fått en massa mer erfarenhet av saker och ting inom föreningsvärlden men väljer alltså att stå tillbaka ett år nu... Får se om jag återkommer nästa år igen.. =)
Hem och vilade en stund med tanke på att jag hade feber och var/är genomförkyld och hostar upp saker... Inte alls kul men det var bara att bita ihop...
Tillbaka och öppnade åt bandet kl. 17, hem och bytte om innan vi sen åkte dit till kl. 18 för att förbereda årets party...
Vi blev till slut 102 st. till maten som bestod av Kycklingfilé, hemgjord potatissallad och grönsallad... Vi hade beställt maten på Restaurang Krysset...
Vi sålde lotter och priserna bestod av kortlekar, nyckelringar och fickknivar från Lokaldelen, en fruktkorg från Svensk Cater och en middag för två på Albertina..

Ann-Britt & Laufey



Bartendern Robban =)



Soundwave spelar och några tar en svängom.. =)



Bandet som spelade hette Soundwave och kom från Söderhamn och ja... Det var full fart hela kvällen och otroligt lyckat om jag får säga det själv.. Jag och Robert stod i baren och sålde för fulla muggar... Till och med rödvinet, 9 liter, som jag köpt tog slut så jag fick åka hem och hämta en BiB till... Så 12 liter rödvin gick det... och en jävla massa plattor öl och vitt vin.. Whiskeyn och Baileysen tog nog oxå slut tror jag..
Ja det blev en fin avslutning för oss på året med mycket god mat och bra med beröm att det var lyckat!
Kom hem strax före 02 inatt och fötterna VÄRKTE minst sagt efter att ha stått hela kvällen i "fel" skor och jag kände mig inte speciellt pigg...

Vaknade tidigt i morse som vanligt, fattar INTE varför jag inte kan sova på morgonen trots att jag lagt mig sent... Men i vilket fall som helst frågade Anders och Lena om vi ville med på Bergviksmarken så vi åkte bort till Kröken och städade undan det vi inte tog reda på i natt innan vi for på marken... Var en mysig liten och då menar jag verkligen liten marknad.... =) Men vi köpte korv av Vild-Hasse....

Vild-Hasse stojar och stimmar en hel del om bl.a. Sankte Per =)



.. sen hittade jag ett par mysbrallor... Hur sköna som helst... Lite lotter och kokosbollar givetvis... =)

När vi kom hem åkte vi till Kröken och åt rester från gårdagskvällen... Men trots att vi åt igen blev det 10kg potatissallad kvar!!!! Så Robert och jag tog en tur runt i husen och frågade om våra Jonskärsgrannar ville ha lite potatissallad så efter ca 2 timmar kom vi hem och då var de slut... =)

Var tvungen åka in till stan ikväll med alla karotter som vi fick maten i igår och panta alla burkar... Inget favoritgöra direkt men nu är det gjort... Blev hela 47 kr ner i festkommitténs kassa... =)

Nu ska jag bara koppla av och kurera mig riktigt tills på tisdag när mamma och pappa kommer hit... Jippi vad kul de ska bli!!!! Finväder blir det med coh då blir det att åka ut med båten på nån ö.... *nice*....

Natti natti!

Inga kommentarer: