torsdag 2 juli 2009

Har inte haft tiiiiid....

Nä, späckat schema som vanligt... Jobbade i går, mötte upp Robert inne i stan och vi handlade mat och var på Krysset och tog en java innan vi åkte hem... Gick ner till Laufey och Björn på kvällen och sen började Robert o Björn kolla på en film så Laufey följde med hem.. Jag gjorde sallad tills dagens båttur och hängde tvätt och vi drack några bira.. =)

I dag tog jag ledigt och var inne i stan före 10.. var på en informationsträff om ett nytt företag som ska starta i stan... Det var ca 40 pers där och efter infon fick vi varsitt nr och skulle ha speeddating med snabba intervjuer... Men... innan de startade frågade VD:n vem Malin var??? Hahha.. Ja det var ju jag dé.. Hade nr 9 men fick gå in först och ha en kort intervju med VD:n efter att han frågat efter mig inför alla..... Han var nöjd och jag gick vidare till eftermiddagen.. Hade ju planerat en båttur men den fick självklart vänta för det här går ju före.. Så jag gick på Krysset och åt lunch i värmen.. Beställde en sallad men orkade knappt äta nåt...

Tillbaka kl 13 men kom inte in förräns 13,40 och fick då träffa den andra ägaren på företaget... Kändes verkligen jättebra och han gillade verkligen värmlänningar.. =) Plus i kanten till mig.. =) Ja värmländskan kommer man långt på.. Även om jag tappat en del av den.. Men ibland kommer den fram så... Speciellt om jag har varit hemma och träffat mamma och pappa... eller blir förbannad.. Ja då jävlar kommer värmländskan fram.. Hahaha... Ja summasummarum så gick dagen kanon och kändes likaså och tror att de kände lika... Grejen är ju att alla som var där var arbetssökande för de har ju inte gått ut med detta jobb tillallmänheten förutom mig, envisheten själv som jagade dessa människor förra veckan men ljus och lykta och det visade sig ju att det gick bra... Men... det var en människa till med som jag har haft en hel del med att göra inom mitt nuvarande jobb... Hahaha... Blev lite full i skratt när jag fick se han... Så när jag var på väg in på intervjun med VD:n kom han fram och sa att jag var en bra säljare.. Kul att höra!! Ja jag hoppas att detta leder till nåt bra nu och att nåt går som jag vill i alla fall... Vore ju kanon att få vara med att starta upp en helt ny grej här i Söderhamn.. och inte som säljare.... =) Vore ju guld värt att slippa pendlingen...
Nog om det nu...

Blev sent innan jag kom hem så det blev ingen båttur men det gör inget.. Har hela sommaren på oss... =)
Så istället kom Lena över och fikade och sen kom Laufey oxå så vi åkte sen ner till stranden och solade och badade istället.. Hur skönt i vattnet som helst.. Så jag hann med att få en solgnutta i dag i alla fall...

Nu ikväll började Robban gjuta här ute på altan så Björn och Patrik kom hit och hjälpte till.. Jag bar cementsäckar och skottade grus...

Robban och Patrik



På gång med gjutningen



Patrik & Björn




Men sen kom Laufey så då satt vi mest och drack öl och kolalde på.. =) GOTT!!!
Men... Sen började Laufey få hicka av ölen och hade en riktig procedur att bli av med den.. Snacka om att jag skrattade... =)

Laufey utför sin "ta bort hick procedur"



Nu har jag nyss duschat, skönt efter en sån här dag...

Och förresten, jag fick min nya däck i dag som jag beställt... Så i morgon ska jag nog byta sulor på bilen och även byta spännrullen till aggregatremmen som är paj...



Natti natti!

2 kommentarer:

Lena sa...

Oj då, det må jag säga var en fullspäckad dag...somnade nog ovaggad kan jag tro...

Kram Lena

Malle sa...

Hmm.. Det var ju de jag inte gjorde.. Suck.. Alldeles för varmt inne... Spindel i sängen och jag med min fobi, då kan du säkert förstå att jag var ute i natt och skakade sängkläder.. Hahaha... Kramen