måndag 27 juli 2009

Vart är kantarellerna?

Anders kom förbi i morse precis när vi ätit frukost och skulle ut i skogen o kolla efter svamp så då följde jag med... Det blev en bra skogspromenad och det känns i benen nu... =) Tyvärr blev det inte många kantareller.. Kanske 6 st.. Och ni vet ju hur mycket det blir kvar när man steker dom... Hahaha.. Nada... Men jag fick ju i alla fall känna smaken... Hittade i alla fall en massa blåbär som jag ska ut och plocka när mamma och pappa kommer hit... Om inte de satans bärplockarna har tagit allt då... Men jag tror inte de hittar så långt in i skogen.. Självklart så blev jag ju nr 2 mitt ut i skogen oxå utan papper... Hahaha.. Att det aldrig slår fel alltså när jag ska ut o gå... =) Men nöden har ingen lag sägs det ju.. =) Hur jag löste det? Anders hade tidningspapper i sin korg... Hahaha... Ja det ska väl va jag till detta va???....
Tog en skön dusch när vi kom hem innan vi fikade hos Anders och Lena.. Sen drog vi in till stan och åt lunch med Tony & Anneli.. Var ett tag sen vi sågs och det var kul!!
När vi kom hem kom de två olika byggfirmor varav en av dom spränger oxå... Så nu är det bara att hoppas på gudskelov så vi inte svimmar när vi får offerterna.. Annars ska vi tänka om och bygga enplan istället..

Ska kolla om det är nå bra på TV ikväll...

Höres!!

2 kommentarer:

Karin sa...

moahaha!!! det är ju typiskt det där ; ) själv har jag använt mig av ett kvitto en gång - dock till det "lilla" - men det var faan inte stort'ä! Puss!

Malle sa...

Nä, man tar vad man har.. =) Tur bara att det finns dusch.. =)
Kramen