onsdag 17 februari 2010

Dunderklumpen??

Var in och tog prover i morse och tror ni inte på fan att jag fick kärringen som karva med nålen i mig sist så bara det gjorde ju att jag blev stel som en pinne innan hon stack.. Det gjorde ont den här gången oxå men inte som förra tack och lov..

Hann in på stan en svänga innan det var dax för besök hos barnmorskan.. Allt såg bra ut, hjärtljuden låg på 148, mitt blodtryck var bra och sen har bebisen fixerat sig.. Karin, min barnmorska gjorde ett ultraljud för att kolla så det såg bra ut.. Och vad säger hon.. -Ja, det är ingen liten bebis du får.... Hahahaha... Nä, det tror jag de... Så det kanske kommer ut en riktig dunderklump... =) Så vi får hoppas att jag inte går över tiden utan kanske få på utsatt tid eller t.o.m. lite före för det börjar bli bra jobbigt nu.. Mycket vatten i ben och fötter, många pust och stånk blir de.. =)

Nu sitter jag och väntar på att potatis- och purjolökssoppan ska bli klar sen ska jag nog lägga mig och vila en svänga... Kanske kan bli en promme sen med.. Ska kolla med Lena...

Hej så länge!

4 kommentarer:

Anna sa...

hahaha hur mkt vägde bäbis ca? För de frågade du väl:D

Carina sa...

Ha ha, jag vi får se om du kan slå mitt dunderklumparekord, max vägde 5155 och var 57 lång!
Hur var det med vågen då? Alla vet att det bara är vatten alltihop ;)!Kram

Karin sa...

Jag tror nog också att h*n kommer före bf! Dock blev Klara fixerad redan i vecka 30 men kom två veckor sent... Abbe fixerade sig aldrig och kom tidigt... Men jag känner på mig att du inte kommer att gå över : ) Väntar med spänning på ett "på gång sms"! Kraaaam!

Karin sa...

Jahaja - verkar som att jag kan det där med att gissa ; ) Grattis till FLICKAN och visst kom hon tidigt allt! Men stor så det räcker! Pussar och Kramar från oss till Er! Vad härligt...