söndag 7 februari 2010

Middag

I går var vi bjudna till Eva och Lennart, våra grannar några hus bort, på middag.. Vi var där redan klockan 16..
Maten gick i viltets tecken med rådjur och älg till förrätt, rådjur och potatisgratäng med sås och sallad till varmrätt och chokladkaka med frukter och vispad grädde till efterrätt...
Det var jättegott, och även fast jag inte är så förtjust i viltkött så tyckte jag rådjur var helt okej.. =)

Middagsbordet



Eva, Robban och Lennart



Anders kollar in förrätten



Delar av grannskapet



Varmrätten med rådjur



Rött alkoholfritt vin till mig.. =)



Lena och Hampus



Middagen är över och Anders ska försöka öppna den inbrottssäkra whiskeyflaskan =)



Eva



Efter en mycket god trerätters var det dax för mig att lägga mig och vila i soffan en stund.. Var hur trött som helst men efter en powernap så kände jag mig lite piggare igen och vi började spela kort... Så efter ett antal rundor 500 så var jag så trött så vi tackade för oss och knallade hemåt i nattens mörker..

En trött Ludde



Vi tackar för en jättetrevlig kväll med god mat och dryck!

I dag gick vi inte upp förräns 10,30.. Det var både skönt och behövligt! Sen for vi in till stan och lämnade tillbaka värmekameran vi fått låna av arkitekten och handlade lite..

Sen har jag legat och slappat nästan hela eftermiddan... SKÖNT!!

Ska kolla på I en annan del av Köping nu sen är det nog natta!

Tack för mig!

Inga kommentarer: