fredag 12 februari 2010

Vårfärger...

Fick ett ryck i går och ville ha en lite ny design på bloggen så det blev lite "vårigt".. Finns ju inte så många roliga mallar att välja på här men man får ta vad som erbjuds.. =)

I dag har det hänt lite mer på min lista faktiskt.. =)

- Grundmåla och färdigstryka foder runt fönster och balkongdörr i sovrummet
- Grundmåla resten och färdigstryka foder runt fönster i köket
- Sätta upp nya "Välkommen" skylten i hallen
- Rensa i uterummet (har påbörjats)
- Grundmåla och färdigstryka spegeln (har en gång kvar att färdigstryka, sen klar!)

Så i morgon ska jag måla klart spegeln så den kommer upp i hallen och då ska jag även sätta upp "Välkommen skylten"..

Robert och jag var in till stan en sväng i dag och handlade.. Vi började på Karl Hedin och köpte OSB och gipsskivor.. Vi ska ju bygga in garderoberna i hallen och göra klart i sovrummet så Anders var snäll och hämtade det åt oss på kärran när han åkte hem..
Sen var vi runt och shoppade lite annat smått o gott.. =)

Har vilat i eftermiddag och det var behövligt, kände att det blev lite för mycket för mig när vi var in i stan...

Nu håller jag på att laga mat, kycklingfilé och klyftpotatis.. Gott gott!

Men vi har ju fått ett annat problem här med... "Röfräsen" som jag pratat om tidigare är här igen så just nu ligger han inne hos oss i kattburen för ägaren är inte hemma och det är -10 grader ute... Han är ju sååå himla go men vi kan ju verkligen inte ta hand om han.. Han borde få komma till ett kärleksfullt hem som tar hand om han med mycket närhet och kärlek.. Och sen behöver han kastreras... SUCK!!

Kvällen kommer tillbringas i soffan o kolla på TV och ta det lugnt!

Trevlig helg!

Inga kommentarer: