lördag 27 februari 2010

Livet som mamma...

Ja nu har vi äntligen kommit hem från BB med vår lilla trollunge!
Vi fick åka hem i torsdags...

Men innan jag fortsätter vill jag börja med att tacka min älskade syster som hade skrivit så fint här på bloggen, till Anders och Lena som skött våra kissemissar och till barnmorskan och alla goa sköterskor på BB... =)

Förlossningen har ni ju hört om i tidigare inlägg och jag måste även säga att det gick över förväntan bra.. Visst gjorde det ont men det har jag nästan glömt nu för det kom ju nåt till världen som var värt all smärta... Och jag som trodde jag skulle klara mig med lustgasen.. Nä tack för att jag fick EDA.. Jag sög och sög i den där lustgasen och fick nästan panik ett tag men tyckte inget hände men Robert såg ju hur det snurrade till hos mig så visst hjälpte det väl lite... =)
Men... Narkosläkaren som stack sprutan i ryggen på mig stack ju självklart fel så jag fick 3 stick innan hon var klar!!!! ONT ONT!!

Ja i varje fall kom vår lilla trollunge till världen 13,42 fredagen den 19 februari och vi såg båda två direkt att det var en Tindra så det är hennes namn!
Jag var väldigt pigg direkt efter förlossningen och det kändes skönt!
Det tog några timmar innan vi fick komma in på BB men där fick vi ett fint familjerum..

Tindra är otroligt snäll, hon sover och äter mest.. Är väldigt matglad och har ett hiskeligt humör.. Vet inte vem hon brås på??? =) Hon säger till direkt hon har nåt i blöjan för den vill hon ha torr och ren.. =)

Tindra sov i sin säng första natten men i natt har hon fått sova hos oss för hon hade så ont i magen i går kväll och natt...

Ja det tog ju lite tid innan vi kom hem men det berodde ju på att hon fick nyföddhetsgulsot och fick ligga på "playan" och sola ett par dagar... Hon var otroligt duktig och sa inte mycket utan sov mest hela tiden...

Tindra fick en hel del besök redan på BB... Faster Lisette med familj, Farfar och Monica, Farmor, Faster Maria med familj och våra goa vänner och grannar Anders, Lena och Tindras nya kompis Hampus..
I går kom även Mattias och hälsade på och hon fick en jättefin rosa barbapappa av han..
Och i dag har Peter, Bettan och Tilda varit här och tittat på vår lilla trollunge!

Lycklig nybliven pappa



Tindra ljusbehandlas



Gotrollet



Tindra sover gott i mammas och pappas säng



Älsklingen



Tindra klar för hemfärd från BB



Tindra klar för natten i sin pyjamas



Otroligt vackra blommor kom med blombud i går från mormor, morfar, moster, Stefan och kusinerna



Nu har jag nyss fått i mig lunchen.. =) För fasta mattider, det kan jag nog drömma om ett tag framöver... Men jag ska i alla fall gå och lägga mig en stund nu medans Tindra sover... Jag vill försöka vara lite pigg ikväll för i dag är det 6 år sen jag och Robert träffades första gången och vi ska försöka få till en middag och bättre present än Tindra kunde vi ju inte fått! =)

Ja så nu har alltså livet som mamma börjat... =) Underbart! =)

6 kommentarer:

Karin sa...

Åh vad härligt Malin! När får jag komma? ; )

Anonym sa...

Hej Malin Robert.Grattis till erat lilla barn.En liten sötnos hoppas allt är bra med er.Det är nu livet börjar.Lycka till önskar faster christina o farbror Torbjörn

Malle sa...

Hej!
Tack Tack! Jo vi mår bara bra! Skönt att vara hemma!
Karin, vi kan hörs och bestämma en dag.. =)
Kram Malin & Robert

Carina sa...

Jättegrattis till att ni har blivit en familj! Finns inget i världen som går upp mot att vara mamma! Du kan väl höra av dig när du orkar så man kan få komma på visit.
Kram Carina

Anna sa...

Så söt och så lik Mamma :-) Kramar

Anncha sa...

Underbart att se Henne utanför Magen oxå =)

Kram till er, ses framöver