torsdag 4 september 2008

Glömde ju....

..berätta om soffstoryn.... =)
Eftersom jag har sålt våra soffor vi har hemma nu och killen som ska köpa dom kommer och hämtar dom i slutet på månaden så var vi ju tvungen att hitta nya med tanke på att det kan vara lång leveranstid så i måndags när jag slutade åkte jag till SM Möbler i Söderala. Jag hade aldrig varit dit förut men hört att det ska vara en gigantisk möbelaffär, som dessutom jag och Malin kommenterar varje dag vi åker förbi för det är aldrig nå folk där så vi undrar hur det går runt...
Jag gick i alla fall och kolla runt och hittade en stor soffa med divan som jag fastnade för och då fick jag reda på att de hade kampanj på denna och det var sista dagen i måndags så jag fick åka hem och hämta Robert (Har bara en bil för tillfället) så han och Hasse följde med dessa milen tillbaka och kollade.. Robert tyckte att vi kanske skulle ha soffan i skinn men den var 6000:- dyrare men himla snygg.. Jag blev väl inte direkt klokare efter att ha kollat på soffan med Robert så det slutade med att vi åkte därifrån till E-Center. Och med katalogen i knät när jag körde satt jag och tittade på soffan, den i mörkgrått tyg, och tänkte att jag skulle säkert ångra mig på tisdagen och då skulle den vara mycket dyrare så vad gör jag?? Jo, det slutade med att jag släppte av Robert och Hasse på E-Center och åkte tillbaka för en TREDJE gång på typ 1,5 timma och beställde soffan!!!
Snacka om beslutsångest... Kan inte förstå vart jag fått det ifrån för jag brukar ju inte va sån men jag kanske fått en släng från syrran... =)

Slutet gott allting gott brukar man säga.... Men.... soffan är rätt stor så det kommer bli ganska trångt men då innebär det att vi riva en vägg mellan vardagsrummet och uterummet... Vi har ju redan gått i dom tankarna tidigare så nu kanske det kan bli gjort tidigare än beräknat... *s*

Här kommer bilden på soffan fast vi ska alltså ha den i mörkgrått tyg....



Nu är det inte många timmar kvar förräns jag får åka hem och i morgon är jag ledig... SKÖÖÖÖÖNT! Då ska jag måla klart hemma, utbyggnaden... Sen dona på med lite annat...

Tjing!

Inga kommentarer: