söndag 7 september 2008

Långhelg...

Hade ju semester i fredags så jag har haft långledigt... Från jobbet i alla fall... Hade en lista som jag skulle hinna med i fredags men jag hann bara en sak och det var att måla klart utbyggnaden på huset... Höll på från 10,30-17,30.. Snack om att det tar tid men nu ser det ju faktiskt bättre ut än vad det gjorde när det bara var grundmålet... Så här kommer ett litet smakprov...


Fredagskvällen tillbringades hemma i TV-soffan...

I går morse åkte vi till Lisette och Daniel innan vi åkte in på Hudikmarken... Det var otroligt mycket folk där men jag gick o kolla lite i marknadsstånden... Köpte olika korvar och en vitlöksost... Sen åkte vi till Kenneth där vi skulle få kålsoppa... Är ju en tradition här uppe att man äter kålsoppa på marken.... Grabbarna började dricka whiskey så när klockan var 18,30 var det dags för Robert att resa sig ur soffan så vi kunde åka hem... Hmmm... Ja, behöver jag säga mer... Mun gick i ett på han hela vägen hem och då åkte vi och hämtade Malin & Sami för vi skulle på Per-Åkes 40 års fest på kvällen.. Tanken var att jag skulle köra men jag öppnade en cider istället så det blev inget med det... Matte kom hit och hälsade på så vi åkte med han in till Forsbackaskolan till festen... Per-Åke blev glad när vi kom så där blev det full fräs.... Hade jättekul! Så här kommer lite kort på grabbarna in action... =) Försökte även ladda upp en filmsnutt men jag lyckas inte... *morr*

Per-Åke 40 år




Sami och Robert ska snapsa Minttu ur grogglas...





Anders och Robert har tagit plats på scen... =)




Anders pappa sjunger halleluja i köket... =)






Ja herregud vad mycket tok det var, och mycket skoj... Per-Åke och jag var uppe och buggade, himla kul men jag skulle vilja gå en buggkurs... Ja och stackars Per-Åke visste inte vad han hade att vänta sig inatt när han kom hem.... Ommålat i kök och hall, kakao i duschslangen, kaviar i tandkrämstuben, surströmmingsspad under altan m.m..... Ja tänk den dan man fyller 40... Då hoppas jag att jag har såpass snälla vänner som inte ställer till det så... =)

I morse när jag kom upp så gick jag på toa innan jag skulle gå och hämta Simba och släppa ut han men då började han prata med mig inne på toaletten men jag såg han inte... Till slut fick jag se att han låg i skurhinken och tittade på mig... Hahahaha... Men så söt man kan va då...

Jag mår prima idag, men är lite trött... Har i alla fall varit ute och målat det sista så i em blir det nog en tur till skogen och plocka lingon....

Tjao!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo, nog var det full fräs allt på partyt...snygga kort...det på min svärfar var bra..halleluja säger han nog i dag oxå;-) Kram Lena