torsdag 11 september 2008

Sjuk...

Blev hemma från jobbet i dag.. Har inte tagit febern men jag har ont i huvudet och har "nöse" hela dan... (Nöse=Nyst)
Alltid när jag är hemma och är sjuk har jag ju svårt för att ligga och ta det lugnt som jag borde så idag har jag "bara" tvättat, och det är ju inte så jobbigt, och lagat mat... Blev kyckling med ris och grönsaker... Gott!!
Gäststugan hålls på med för fullt utanför dörren, väggar och tak ska slås igen och vi är på god väg...
Sen sitter jag fortfarande och letar efter saker på nätet, byrå till gäststugorna, gardiner till sovrummet och sänggavel men nu har jag kommit på att jag ska bygga en själv... Jag ska köpa en mdf-skiva och kapa den i den längd och bredd jag vill ha, sen ska jag klä den med sånt där vadd och sen ska jag hitta ett snitsigt tyg som jag ska sy och trä på... Perfekt för då kan man köpa nytt tyg när man tröttnar... Men tyget jag letar efter nu ska vara lite grövre och gärna svart, vitt och grå randigt eller med inslag av beige... Har inte hittat nåt bra än och hittar jag inte det jag vill ha blir det ett enfärgat tyg så länge, beige eller svart! Så fortsättning följer om min sängpanel....

I morgon måste jag i alla fall ta mig iväg till jobbet för jag har en del att göra och sen ska jag åka och hämta ett sängbord, IKEAs Aspelund.. Himla snyggt faktiskt.. Har fått tag på ett nästan nytt på Blocket och sen köper vi ett till på IKEA på lördag...
Vad tycker ni, då kanske det passar bäst med ett enfärgat beige tyg på sängpanelen?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja sån sänggavel var jag inne på att fixa förut också.. men då dök ju "kapet" upp på Ikeas fyndavdelning. 95 spänn... inget att klaga på...

Anna-Karin sa...

Jag tycker något mönstrat tyg, blir coolare som sänggavel tror jag.. Kram

Anonym sa...

Höruduru Karlsson - nu sitter jag här med halsont *morr* : )