onsdag 3 september 2008

Uppdatering...

Ja nu har det varit fullt upp ett tag igen... Tänkte jag skulle bli en flitig bloggare men det verkar spricka... =)
För att få en liten uppdatering i alla fall på veckan som gått kan jag ju börja med att berätta att vi var några stycken som var på Pump på Sporthallen förra onsdagen... Kanske inte behöver säga så mycket mer för er som vet vad det är men har ni hört talas om TRÄNINGSVÄRK??? Men fy i min lilla låda vad ont jag hade... Vi gick som pingviner allihop flera dar efter på jobbet... Men sen lättade det lite för i fredags hade vi månadsmöte sen åkte vi upp till Annefors och spelade golf... Så då gick vi 9 hål och då fick musklerna börja jobba igen... Vi har ju det som tradition på jobbet att vi åker och spelar golf en gång om året men jag kan ju inte påstå att det är nån favoritsport jag har... Nä, tacka vet jag motorsport.... =)
I lördags åkte jag, Robert, Pilla och Mårtensson till Sundsvall. Vi hade hyrt en kärra för vi skulle köpa ny soffa.... Hmmm... Ja jag kan ju lova att kärran var BIG!!! Såg inget i backspeglarna för kärran var för bred så det var bara att chansa vid omkörningarna... Men vi kom både dit och hem utan problem så... =)
Soffan som vi hade tittat på i IKEA katalogen blev en STOR besvikelse... Den kändes bara så fel så det blev inget med det... Då tänkte vi köpa en sänggavel istället men hittade ingen så till slut hittade vi i alla fall nattduksbord som vi skulle köpa men då var de slut!!!! Vi köpte i alla fall lite småkrafs och en våningssäng ner till gäststugan...
Vi var oxå på Byggmax och köpte spånskivor till nya gäststugan, Clas Ohlson, Jula, ja you name it... Alla affärer....
Sen hade vi bokat hotell på Scandic City så på kvällen gick vi ut och åt på en jättemysig thairestaurang, sen var vi så trötta så vi gick hem till hotellet igen...
Dessvärre hade jag glömt mitt beroende hemma... (nässprejen) så det blev en hård natt... Ja jag VET att jag måste sluta med det här men ja.. Kanske en annan dag...
Vi kom hem på söndagen framåt kvällen och då hade Simba varit själv fast Anders och Lena hade matat honom och släppt in han på kvällen.. Det hade gått jättebra men jag hade verkligen sorg att lämna han när vi åkte på lördagsmorgonen...

I måndags var det dax för Pump igen men då la jag inte på lika mycket vikter så den här veckan har jag inte haft så mycket träningsvärk... Skönt!

På fredag har jag tagit semester igen för vi ska försöka göra ett ryck här hemma, jag ska bl.a. måla klart utbyggnaden nu när vi köpt mer färg sen ska det sonas med en del inne också.. Ska sätta upp mörkläggningsgardinerna i sovrummet som vi äntligen köpt, sen ska det städas och tvättas lite så jag har att göra...

I helgen är det ju Hudikmarken så då ska vi åka dit. På lördag är vi bjudna på kålsoppa hos Kenneth, det är en tradition, så vi är där varje år, men vi får se om vi åker dit på fredag eller lördag. Det beror på hur långt vi kommit hemma...

Nä, snart börjar Idol och då måste jag titta så jag får skratta lite...

Tjing!

Inga kommentarer: