lördag 20 september 2008

När spriten går in går vettet ut....

Tjo!
Har varit riktigt duktig idag, putsat alla fönster, även de stora... Fick ta hjälp av stegen med tanke på att de går från golv till tak men det gick bra... Sen har jag städat inne och börjat plocka ihop grejer som jag ska åka till Mias Prylbod med...

Gick över till grannen förut och skulle släppa in Ozzy och möttes av Vilgot som hade gått bärsärkagång... =) Så det var bara att ta fram dammsugarn och röja upp... Under veckan som gått har det "bara" gått sönder 3 saker.... Och en blomkruka på golvet och fullt med blomjord... Det märks att de proteserar att de är själva men nu när vi kommer in blir de så glada och är keliga... Och i morgon kommer ju husse och matte hem så då kommer de bli överlyckliga skulle jag tro...

Sami och Malin kom hit förut så Sami hjälpte Robert och spackla det sista i gäststugan så nu ska det bara slipas och målas.. Sist lägger vi golvet...

Ja på tal om nåt annat så visst brukar man säga att "när spriten går in går vettet ur" och det var precis vad som hände i går med en som kom hit... Blev en diskussion och han visste bäst om en viss grej och typ dumförklarade mig. Fan, vad jobbigt det är med nån som blir så full och dryg.... Ja ja, jag orkar inte bry mig men jag vet i alla fall att jag hade rätt...

Nu ska vi snart åka in till stan och köpa takfärg, sen blir det nog en kaffe hos Malin och Sami...
Så fort vi är klara med vår gäststuga ska vi hjälpa dom att tapetsera och måla i hallen... Självklart ställer vi upp och hjälper dom när de hjälpt oss så mycket... Tack så jättemycket till er så länge, ni är så goa såå... =)

Kram på er!

Inga kommentarer: