måndag 29 september 2008

Pubkväll & Kastrering...

I lördags hade vi i festkommittén arrangerat en pubkväll på Kröken mellan 19-01 så Robert och jag var där strax efter 18 och ställde i ordning och donade på lite... Vi hade räknat med att det kanske skulle komma 10-12 pers men vi hade ju inte en aning så när klockan blev 19 så ramlade det in en hel del folk och sen rullade det bara på.. Jag stod i baren, vilket jag tycker är himla skoj, fast när klockan var strax efter 20 började de tre plattor med öl som jag hade inhandlat ta slut... Oups! Så som tur var visste jag en som hade hemma så det var bara att sticka in till stan och hämta mer... Så när jag kom tillbaka började "advokaten" auktionera ut de sista Mariestad burkarna.. *skratt*.. Den första burken fick vi 100spänn för, den andra
80:- och den sista 75:- tror jag... Så när kvällen äntligen var slut (hade stått upp i högklackat i 7 timmar) så åkte vi hem! Då kan jag lova att det var skönt att få lägga sig...
Ja jag kan säga att det var en mycket lyckad kväll med femtiotalet gäster som kom dit så nästa gång kan vi ju även anlita en trubadur eller nåt...





I går gick jag som i ett vaccum hela dagen, kände mig fruktansvärt bakfull trots att jag var nykter i lördags men det tog väl på krafterna och stå i baren och stressa runt... Så i går hände inte mycket inte..

I dag har jag varit ledig för vi har varit och kastrerat Simba. Usch, jag hade verkligen ångest i morse när vi åkte dit med han... Vi fick inte vara med så vi lämnade han vid 10,30 och skulle hämta han kl.14 så vi åkte och gjorde lite ärenden på stan...
Vi kom tillbaka i god tid till veterinären men fick sitta och vänta tills 14,15 och då när vi kom in och skulle hämta Simba, hade de ställt fram fel katt!!! Så tänk om vi hade åkt hem med fel katt!!! Hahhaa... Ja jag vi fick med oss våran Simba hem i alla fall och direkt när vi kom hem skulle han hoppa upp i sängen till Bästis, den svarta kompisen han har ni vet.. =) Sen har han sovit till och från nu och kommer upp och kräks ibland... Men han är såå duktig för han kräks inte i sängen utan han hoppar ner på golvet...


Kan också berätta för er att efter min första vecka på mitt nya liv har jag gått ner 2 kilo... =) Så nu är det bara att fortsätta kilona neråt.... =)

Höres!

1 kommentar:

Anna-Karin sa...

Ja det hade ju varit snyggt att kommit hem med fel katt..=) Men skönt att det gick bra med honom.
Heja Heja med kiloraset!!
KRAM