lördag 8 november 2008

Husmor... =)

Ja tänk vad jag har varit duktig idag... Först städade jag inne i morse sen kom det ett par från Bollnäs och köpte ytterdörren vi har haft ute på annons.. Snacka om att jag blivit nerringd...
Sen åkte vi in till stan och kollade på golv till nya köket.. Vi fastnade för samma både Robert och jag men då vände vi på golvprovet och fick se priset!!! 829:- kvm!!! Billigt va?? NOT!!! Nä, så det var bara att leta vidare och då hittade vi ett annat som vi tyckte om så vi lånade hem det för att kolla hur det skulle passa.. Det hette rostad ek och som det känns nu kommer vi ta det...
När vi kom hem kom Lars och Janne och hälsade på.. Kul! Men då dog jag igång och kokade lingonsylt och när det var klart bakade jag Lingonrutor... Smarrigt värre.. Även om inte jag kan äta sånt..

Provade en ny maträtt ikväll.. Tonfiskgratäng! Det var himla gott faktiskt... Varvade kall kokt skivad potatis med tonfisk och purjolök sen la jag tomatskivor på det.. Sen blandade jag mjölk, lätt cremefraiche, ägg, riven ost, salt peppar och curry och hällde det över.. In i ugnen och 25 minuter senare åt vi en god middag, endast 5 points... =)

Tog en tur ner till Laufey och Björn och kollade in deras nya kylskåp de fått. De har ju byggt ut och väntar på köket som kommer om ett par veckor.. Å det blir såå himla fint!! Tog med Lingonrutor dit så då åt jag faktiskt en och drack ett glas rött!!

Stackars Simba hoppade upp på diskbänken förut och gick bort över spisen bara det att ena plattan var stekhet och där trampade Simba så han flööög ner på golvet och fick förmodligen jätteont... Lillskrutten... =) Men nu verkar han va rätt okej...

Har hittat min drömbil som jag SKA köpa en vacker dag... Kanske inte dröjer så länge, det beror på... Annars får jag vänta... Men här kommer en försmak i alla fall.. =)

Inga kommentarer: