onsdag 19 november 2008

Vad är det för samhälle vi lever i egentligen??

Har ju gått och varit yrslig, haft huvudvärk och varit allmänt matt i snart en månad så i morse när jag kom till jobbet ringde jag distriktssköterskan i Bollnäs och frågade om jag fick komma och ta blodtrycket och en snabb sänka men det var lättare sagt än gjort... Den första svarade mig att hon endast hade hand om blodtryckspatienter som kom från läkare, den andra svarade att jag inte fick komma dit för jag bodde i Söderhamn så då måste jag gå till Hälsocentralen i Söderhamn.. Helt sjukt alltså!!! För ett jävla blodtrycks skull!!! Så då ringde jag till Arbrå och distriktssköterskan där men hon svarade att hon inte fick ta nåt blodtryck utan remiss från läkare????? Vad blir det egentligen?? Jag fortsatte min jakt och ringde sjukvårdsrådgivningen och där var det 26 minuters väntetid och då la jag på... Provade senare och då sa en telefonsvarare att de hade kö så de kunde ringa upp mig! Tack! Äntligen nåt positivt så jag slapp sitta i kö och vänta! Så 12.10 ringde de upp mig! Jag fick 2 val: 1. Komma till jourmottagningen i Söderhamn i kväll och då kostade det 300 kr! Eller 2. Komma till Hälsocentralen i Söderhamn i morgon MEN då var jag tvungen att ringa i morgon bitti igen och boka en tid!!!! Men fattar ni??? Att behöva slösa flera timmar och energi på nåt dyligt!!
Så när jag slutade idag följde jag med Malin till ambulansen i Söderhamn så jag fick ta trycket där och det var helt normalt. Skönt! Men jag ska ringa i morgon i alla fall och få en tid på Hälsocentralen här så jag får reda ut vad det är för fel...

På lunchen idag var jag hos Pilla och åt lunch! Det var kul för det var så längesen vi sågs! Så då fick jag träffa lilla Cia oxå, en liten schäfervalp på 8 veckor! Gissa om hon var söt??!!! Såååå gullig alltså!

Blev lite försening med golvet så i morgon är det nog dax för Skanska att lägga in det i alla fall.. Skönt att det går framåt i alla fall...

Måste kolla på Bonde söker fru nu... =)

Kramis

1 kommentar:

Anonym sa...

Det hade inte funnits detta problem om man hade privatiserat sjukvården! Blääh... man skulle få välja ist så sker den automatiska utfrysningen av dålig sjukvård!