lördag 15 november 2008

IKEA...

Lena och jag tog en tur till Valbo i dag.. Vi åkte vid 08.30 in till stan och där hade jag hyrt en kärra sen bar det av ner mot Valbo Köpcentrum.. Vi började på Köpis och där shoppade jag lite smink och sen hittade jag och Lena varsitt par Baggyjeans. Jag har verkligen letat efter dom och nu hade de fått in ett nytt parti på Vero Moda.. Så de satt precis på mig så nu har jag ännu ett mål att gå ner ett par kilo till så jag kan använda dom oxå.. =) Vi var även inne på Djurmagazinet där jag köpte mera godis till Simba och då hade de grossister där idag så vi blev medlemmar och fick 2 kg kattmat gratis... =)
Efter det var det dax för dagens jobb... IKEA.. Tog ju sin lilla tid kan man säga.. Satt över en timme med "köksritarkillen" som hjälpte mig att få fram allt jag skulle ha till köket.. Kul!! Sen var det bara att packa in allt i bilen och äntligen kunde vi gå tillbaka in och äta.. Blev kycklingspett och nån sorts bulgur... Kan ju erkänna att det är lite problem med maten nu när vi inte har nåt kök så i går kväll blev det en kebabrulle men jag hade points sparat som tur var...
Vill i alla fall inte berätta för mycket om köket än utan det ska bli en överraskning till bl.a. mamma, pappa, syrran m.fl. när de kommer hit och får se den stora förändringen. =)
Men det är jobbigt att bo mitt i allt men jag hoppas att golvet kanske kan läggas på onsdag om vi har tur... Och då är det bara att börja snickra ihop köket.. =) Sen ska det tapetseras och jag ska åka o kolla på tapeter på måndag men jag har en favorit som jag skulle vilja ha...
(Malin, jag lånar din bild för att visa tapeten, hoppas det inte gör nåt)



Kom hem vid 16-tiden och packade ur hela vagnen... Så nu är jag helt slut och det är väl inte konstigt med tanke på att jag inte mår bra än... Dessutom får jag ju egentligen inte lyfta än pga inflammationen i armen men jag hade inget val nu...

TACK Anders för att du slitit ont i dag, du är guld värd! Robert har ju varit borta hela dan som han inte kunde ställa in men nu är han hemma igen =)

Och grattis i efterskott Birgitta (jag vet att du läser och håller koll på mig här i Hälsingeskogarna), hoppas ni hade det bra i Turkiet!

Och tack Lena för en trevlig och mysig dag!

Trevlig kväll!

Kram på er alla!

Inga kommentarer: