söndag 14 december 2008

Men nu är allt vintern här....

Ja snö, det har jag nog aldrig sett så mycket sen jag flyttade hit! Shit alltså! Samtidigt som det är så himla fint när solen skiner och det hänger snö på träden samtidigt som det är jobbigt att skotta!!

I fredags var vi på Växbo Krog på julbord med jobbet! Det var trevligt och maten var helt okej! Jag är ju en sådan som äter varken fisk eller sill men provade faktiskt en liiiten bit med pepparlax och det var väl ingen höjdare.. =) Sen råkade få nån aborröra som jag åt av och det gick väl ner men inte mer... Ja ja, helheten var godkänt! Men... Jag tappade klacken på ena stöveln där så de på jobbet trodde jag var full men icke! Jessica hittade den till slut åt mig så jag fick med den hem men tappade den senare på kvällen igen... SÅ nu måste den klackas om.. =)

I går var Laufey och jag på IKEA! Var ju tvungen att komplettera det som saknades till köket! Och det blev en hel del.. Men jag köpte INGET onödigt! Hahaha... Tur att vi bara var två som åkte för hela bilen var full när vi åkte hem.. Så Laufey vågar inte åka nå mer med mig för hon shoppade loss rejält hon med.. *skratt*

På kvällen var vi bjudna på mat hos Laufey och Björn men Robert var tvungen att åka in till stan och fixa sitt avgassystem så jag gick ner själv. Det bjöds på en jättegod kycklingsoppa med en massa gott i och till! Sen blev det lite rödvin och isländsk snaps! Det var kanongott! Smakade godis... Så när jag knallade hemåt framåt natta gick vägen inte riktigt rakt.. Hahahaha... Det var i alla fall fullmåne som lyste upp vägen åt mig.. =)

Idag är det full fräs här, slipning av sista väggen, tapetsera det sista, vaxa in bänskivorna, sätta ihop sista bänkskåpen, sätta upp överskåpen.. Sen ska det lagas mat, bakas om jag hinner.. Sen... skulle jag vilja åka in och simma på Hällåsen innan det stänger... Hmmm.. Tror ni jag hinner?

Här kommer lite vinterkort...

Inga kommentarer: