torsdag 11 december 2008

Vilket rikspucko!

Dagen började mindre bra på jobbet idag kan man lugnt säga. För att göra en lång historia kort har en onlinesäljare pratat med samma kund som mig och uppgett saker som inte stämmer så jag mailade till regionschefen och försäljningschefen och bad att informera säljarna om en sak bara det att det dröjde inte många minuter innan säljaren ifråga ringde upp mig och var minst sagt otrevlig... Blev mail fram och tillbaka med berörda och man kan säga att det brann i huvudet på mig.. Hur puckad får man bli???
Har snöat hela dan här och när jag nästan var hemma fick jag se att det låg en kvinna efter vägen med en hund sittandes bredvid sig... Jag stannade och hon hade ramlat och grejen var att hon var inte nykter heller men jag fick börja med att få in hunden i bilen och sen hjälpa henne upp och mer eller mindre bära henne in i bilen (hon var inte lätt kan jag säga). Körde hem henne och fick knacka på och hämta maken så jag fick hjälp! Foten var helt vikt så hon hade garanterat brutit foten och vi orkade inte bära in henne i huset så gubben hämtade skottkärran så vi fick hjälpas åt att köra in henne... Sen mer eller mindre motade gubben ut mig för han var inte heller nykter... Ja jag säger då det... De skulle få ringa efter ambulansen för hon behövde garanterat söka hjälp... Undrar hur det gått för henne... Det blir nog ingen mer promenad för henne på ett tag...

I morgon är det julbord på Växbo Krog med jobbet.. Ska bli gott och jag har sparat points under veckan så jag kan få äta lite... =)

Laufey och Björn kom förbi förut och kollade om det hänt nåt i köket sen de var här sist.. Sen kom Anders och hjälpte oss med diskhon och i morgon kommer Kjell och ska koppla in vattnet,,, Tjoho!!

Gonatt!

Inga kommentarer: