måndag 22 december 2008

Värmlandsluft..

Helgen har sprungit förbi i rask takt.. Städade undan en hel del hemma i lördags, dammade, skurade och tvättade men hann inte riktigt med allt jag skulle... Vi hann oxå med en tur in till stan och köpa de sista julklapparna sen åkte vi hem och jag gjorde julmiddag till Robert och mig med Janssons Frestelse (utan anjovis) =), rullade köttbullar, stekte prinskorv, griljerade skinka och var en riktig husmor ett par timmar... Vårt lilla julbord smakade bra och hade dukat fint med nya servetterna till så vi hade det riktigt mysigt.. Öppnade en flaska rött till maten, det goda lutande tornet i Pisa... Senare på kvällen kom Laufey och Björn så då smakade vi på lite glögg och kollade på Dansbandskampen... Trodde självklart att Scotts skulle vinna så Lars-Christerz var en riktig skräll men de var bra... =)
I går fm åkte jag till Bollnäs och Elgiganten med våran TV. Vi har ju haft såå dålig bild på den ja säkert snart ett år men vi har inte fått fingrarna ur och lämnat in den men nu kom vi på att garantin går ut på annandan så då var det bara att pallra sig iväg... Skönt att få det gjort och som tur är har vi ju en till TV, fast en liten mindre och det märktes när vi ställde upp den kan man säga.. =)
Robert mötte upp mig i Söderhamn när jag kom från Bollnäs och vi åkte och bytte olja i min bil... Snällt! Det var välbehövligt kan man säga..

I morse packade jag bilen och styrde kosan mot Karlskoga där jag kommer tillbringa julen.. Stannade till på IKEA i Gävle och skulle byta och lämna tillbaka lite smågrejs och jag tänkte inte gå in i butiken men hmmm... Jag gick in och åt lunch och kom ut med lite nya grejor... =) Inget onödigt... Hahaha..
Sen körde jag fel i Avesta och snurrade runt där en stund innan jag hittade en mack som jag dels var inne och köpte nya torkarblad på, lånade toaletten och frågade hur jag hittade ut till vägen igen... *skratt*
Ja, framåt em kom jag äntligen fram i alla fall, så då fikade vi... Fick mammas hembakade lussebulle... Mmmm så gott! Årets första!
Sen slingade mamma håret på mig, blev mycket bra...
Gick in till Sara en sväng på kvällen och hälsade på.. Alltid skoj att träffa mina gamla kompisar och när hon bor så nära så är det ju ännu lättare... =)

Ska lägga mig och kolla på TV en sväng nu innan det är dax att sova...

Bara 2 dar kvar innan tomten kommer nu... Du har väl varit snäll? =)

//M

2 kommentarer:

Anonym sa...

jadu - hur många ggr har man inte snurrat runt i Avesta på väg till Karlskoga???!!! Roligt att höra att det är fler som dissar skyltningen i den där hålan ; )

Malle sa...

Hahaha... Ja det tog ju sin lilla tid att hitta ut därifrån och gubben på macken tyckte ju själv att det var dåligt skyltat.. Nästa gång får jag inte glömma GPS:en.. =)
//M