tisdag 30 december 2008

Slutet gott....

Ja nu är det inte långt kvar på 2008 och ska jag sammanfatta det lite kort så tycker jag att det varit ett rätt bra år med nya erfarenheter, vi har flyttat till Söderhamn och skärgårn, skaffat vår lille älskling Simba, bytt bil ett par gånger..., gått ner 13 kg (som bara är början), kommit igång och tränat igen m.m.... Och mina nyårslöften inför 2009 ska bli..
1. Fortsätta träna minst 2 ggr i veckan
2. Gå ner i vikt, men jag skriver inte hur mycket utan jag ska kämpa stenhårt för att nå min målvikt!
3. Dra ner på rökningen, och till slut sluta...
4. Jobba med min envishet och mitt tålamod....
5. Dra ner på tempot...
Det är säkert fler saker jag ska försöka infria men det här är väl en bra start kanske..

Ja det här ska jag gå tillbaka och läsa när jag glömt bort det.. Hahahaha...

I morse när jag vaknade hade jag så ont i halsen så jag orkade knappt svälja men det blev lite bättre sen.. Jag gick upp och bakade 12 amerikanska blåbärsmuffins som Robert lovat o ta med till Jägarskolan..
På em åkte vi till Bollnäs en sväng, trots att jag egentligen inte orkade men jag skulle lämna tillbaka ABBA Singstar på Rusta för skivan bara hänger sig hela tiden... Sen for vi runt o shoppade lite innan vi åkte till Norling och fikade...

Nu har jag haft fullt sjå att få fjutt på elden i kamin men skam den som ger sig... Nu brinner de.. =)
SPelar även Bingolotto! Japp, helt sant!! Tänkte jag skulle avsluta 2008 med att vinna lite kosing...

Imorgon på nyår kommer det några vänner till oss så vi har beställt mat men jag ska nog försöka fixa nån efterrätt i morgon också.. Har ju inte haft nån ork att tänka på nyår men kom på att det är ju redan i morgon så jag får plocka fram alla krafter jag har nu och sno ihop nåt.. =)

Tjo!

Inga kommentarer: