lördag 26 september 2009

Home sweet home...

Ja då är vi hemma i Jonskär igen efter ett dygn i Sundsvall... Har haft det helt underbart skönt! Vi och Mia & Uffe åkte i går vid lunch och tog det lugnt uppåt så vi stannade i Hudiksvall på Bangkok Kajen och åt lunch... Himla gott.. =) Sen bar det av mot Sundsvall... Vi var framme på Södra Berget strax efter 15 och så fort vi checkat in och lämnat vårt bagage bar det av mot SPA... Fick en genomgång och rundvandring på allt sen började avkopplingen...
Ja, jag kan inte säga annat än att det var underbart... Så lugnt och avkopplande alltså.. Jag har ju aldrig varit på SPA som det här förut men det kan jag verkligen rekommendera... Ingen klocka, ingen mobil, bara gå runt i morgonrock och tofflor om man inte låg i poolen...

Här började man med tvagning, sitta på pallen, skrubba hela kroppen nerifrån och upp, hälla hinken med vatten över sig och upprepa proceduren 7 ggr!!! Sen är man ren!



Dessa produkter använde vi, schampoo, balsam och duschcreme.. Himla bra grejer.. =)



Här började man sitta i poolen närmast som var 38-40 grader varmt i, sen hoppade man i den poolen bakom som endast var 10-12 grader i.... Det skulle man upprepa 5 ggr och det var bra för immunförsvaret.. Snacka om att chocka kroppen kan jag lova... Men det var skönt och en härlig upplevelse...



Här satt vi och myste i relaxen...



Hela gänget samlat i baren..



SPA Baren...



Utsikt från Södra Berget..



Ja, och efter nästan 5 timmars SPAande var det dax att inta en 2 rätters middag.. På menyn stod rökt sik till förrätt och röding till varmrätt... Men.... Då kom ju problemet... Jag gillar ju inte fisk... Så jag gick snällt o fråga om jag kunde få byta ut fisken och det skulle gå bra att få kött i stället.. Samma sak gjorde även Robert & Daniel... Och till förrätt fick vi istället Ren.... Smakade inte bra... Och till varmrätt fick vi Lammfilé... Och det gillar jag inte heller... Men suck och dubbelsuck... Kunde jag inte fått gammal hederlig räkcoctail till förrätt och fläskfilé till varmrätt så hade jag varit nöjd men icke!!! Varken Robert eller Daniel gillade inte heller vår meny... Som "plåster på såren" blev vi bjudna på en chokladbit till efterrätt!!!!
Vaknade 06,30 i morse VRÅLHUNGRIG... Men fick vänta till 9 innan vi gick och åt frukost...
Sen gjorde vi oss klara och åkte till Birsta och sprang där hela dagen.. Köpte bl.a. nya stövlar på Skopunkten..
Sprang på en fin bil oxå... Var en tävling där de första 5 vinnarna skulle få provköra... Tänk vilken dröm.. =)

Snygg lamborghini... =)



Ja så nu är man hemma efter ett mysigt dygn på SPA... Men borta bra men hemma bäst... Så nu ska jag snart bädda ner mig mellan nybäddade lakan...

Vi kom i alla fall hem till två älskade katter som hade saknat oss... =)

Simba sover i sin fåtölj..



Nä, nu vet jag knappt vad jag skriver längre...

GONATT!

Inga kommentarer: