torsdag 17 september 2009

Nu är det slut efter 5 år...

Ja i dag har jag varit anställd på Lokaldelen i hela 5 år... Tänk vilken resa jag varit med om egentligen.. Jag har lärt mig otroligt mycket, lärt känna en drös sköna människor, fått varit med på kickoffer, varit på heat is on på Mallorca med de andra bästa säljarna... Ja jag har faktiskt varit en av de bästa utan att skryta men det sista året har det mest gått utför... Och största delen har berott på att jag pendlat de 11 milen varje dag.. Det har tärt otroligt mycket på mig, jag har gått upp i ottan och kommit hem sent varje dag vilket gjort att jag varit hemskt trött och inte orkat gjort nåt när jag kommit hem.. Inte orkat lagat mat, städat o ja såna där vardagssysslor ni vet.. Det har i stället blivit så att kroppen sagt ifrån så jag har varit sjuk mycket...

Har ju letat jobb här i Söderhamn bra länge och var på en intervju precis innan semestern som kändes både spännande och roligt och efter en lång process så är det äntligen klart att jag fått tjänsten som coach... Så i morgon gör jag min sista dag på Lokaldelen.... Känns både vemodigt och lite scary att jag ska gå från ett fast heltidsjobb till en provanställning men samtidigt... Va fan, jag känner att jag gjort mitt där och behöver en ny utmaning och det kan jag lova att jag kommer få.. Kommer få 18 säljare som jag ska vara med och coacha och peppa.... =) Kommer bli en spännande resa... Men återkommer längre fram med lite rapport.. =)

Men sen förstår ni när jag precis kommit från jobbet i dag så ringde Laufey som var på väg hem från jobbet och hade hittat en liten kattunge efter vägen... ÖVERGIVEN!! Så jag slängde mig i bilen, åkte o hämtade Laufey och sen bort till Humlegårdsstrand och fick se den lilla dunbollen... Meeeen sååå söt den var... Och rädd! Men vi fick tag på den och åkte runt och frågade om nån kände till den men inte en kotte visste nåt om den... Så vi tog med den hem till oss och gav den mat.. Robert blev ju kär i den direkt.. =) Laufey tog lite vatten på sitt finger så den skulle få slicka i sig men bet ett rejält grepp i stället så bloden sprutade på 3 ställen!! Gjorde rent med alsolsprit och på med plåster!
Sen ringde jag Djurskyddet Hoppet så vi beslutade att åka in med den eftersom ingen av oss kunde behålla den, trots att vi ville... =)
Men innan vi åkte döpte vi den till Humlan... Gulligt va? Och lite fyndigt eftersom vi hittade henne i Humlegårdsstrand.. Och ja, vi tror det är en tjej...



Törstig liten dunboll.. =)



Vi kom in med henne till Djurskyddet som kommer ta väl hand om henne.. De såg oxå att hon var utmärglad och hade säkert inte klarat sig länge till utomhus så tänk vilken god gärning vi gjort i dag... Känns mycket bra! Stjärna till oss Laufey!!

Ja, det var lite sorgligt att lämna Humlan men vi vet ju att hon kommer få det bra där hon hamnat nu....

Så nu ska jag vara lite social med min sambo och kolla klart på IDOL innan John Blund kommer o knackar på...

Tänk... I morgon är SISTA dan jag pendlar den där jävla vägen till Bollnäs!!! =)

Tjao!

2 kommentarer:

Anna sa...

Varför kunde ni inte behålla?:) Kram

Malle sa...

Nä, det räcker med de två vi har gott och väl just nu för den lille är som två.. =) Sååå energisk... Har nog nån bokstavskombination.. Hahaha.. Men han är go i alla fall...
Kram