söndag 20 september 2009

Kalasande...

I går förmiddag tog jag och Lena en promenad med Hampus.. Sen gick vi allihop, Eva & Lennart ner till Laufey och Björn på kalas för Björn fyllde ju 45 år i fredags.. Vi hade lagt ihop present på tatuering hos Mia till Björn... Och det tror jag han blev glad för.. =) Laufey hade bakat i flera dar och gjort tårtbuffé.... Ja gissa om det var många godsaker... =) Här kommer ett smakprov...

Alla tårtor kommer från Island... =)



Baby Ruth =)



Himla god chokladtårta..



En himla smarrig tårta med salta kex och salta nötter i... =)



Min favorit med "svampbotten" och riskrisp med grädde mellan.. =)



Smarrig rulltårta..



Ja ni kan ju förstå att vi var mätta när vi gick därifrån.... Laufey är ju otroligt duktig på att baka så jag tycker hon borde starta Laufey´s Catering här i Jonskär... Tänk vad bra för alla som ska ha nåt större jippo eller kalas att anlita Laufey.. Jag ska i alla fall göra det när det blir dax för nåt stort kalas hemma hos oss... =)
Här kommer även lite bilder från kalasets gäster.. =)

Björn öppnar presenten från oss..



Alice & Sten



Lille goá Hampus



En nöjd Anders.. =)



Lennart, Anders & Robert



Det fick bli en powernap när vi kom hem efter alla sötsaker... Sen åkte jag in till stan och handlade lite...
På kvällen kom Lennart och Eva hit så då åt vi plankstek... Mmmmm så gott det var.. =)
Sen kom även Laufey upp på ett glas vin så hon kunde koppla av lite efter allt kalasande.. =)




Nu har jag städat lite, ska duscha, ut o gå... Sen ska jag få äta lite godsaker i dag igen hos Laufey & Björn.... =)

Ha en fin söndag....

Kram

2 kommentarer:

Jessica sa...

Det ser riktigt smaskigt ut!!!

Malle sa...

Ja det var det oxå milt sagt.. =) SUPERGOTT!!