söndag 17 januari 2010

Då var helgen slut igen..

Tillbringade mest hela dan på golvet i går med och målade foder och lister... Men än är jag inte klar...
Var tvungen o sticka in till stan en snabbis i går eftermiddag och köpa toapapper.. fan alltså.. Jag fattar inte men jag tycker jag köper toapapper jämt.. Så nu är det det tack och adjö med Lambi och istället köpte jag nåt hårt helvete.. Då kanske det inte går så mycket papper... Hahaha...
Och när jag ändå är i gång med toaletter o papper så har jag under hela graviditeten mått väldigt bra tack och lov men det som jag tycker har varit jobbigast är att jag fått springa på toa stup i kvarten... Och än är det ju ett antal veckor kvar men tack och lov så vet jag ju att det kommer gå över.. =)

Jag gjorde en otroligt god maträtt i går... Det var fläskfilé i ugn med purjolök, curry, en god sås och en massa riven ost och svisch in i ugnen... Till det åt vi hemmagjord klyftpotatis... Fick receptet av mamma och det var verkligen kanongott och kan varmt rekommendera... Recept kommer senare...
Efter maten gick vi över till Anders och Lena och spelade lite kort.. =)

I dag har jag faktiskt INTE målat nåt, har inte orkat... Tanken var ju att jag skulle ha tapetserat hallen i helgen men vi ligger efter i tidsschemat... Så nu får det bli till veckan i stället...
Jag och Lena tog en liten promenad runt Rondellen och hon drog Hampus i pulkan, så söt!

Jag har rensat ur byrån med alla kläder och tvättat dom.. Sen har jag lagt ut lite grejer till försäljning...

Sen har vi äntligen fått foder runt fönstren och fönsterbrädor i köket och även i nya sovrummet.. Kommer bli så bra men jag ska spackla och måla en gång till innan det är helt klart...
Nu håller de på att öppna upp en dörr i väggen så vi kommer in i sovrummet... Men det har strulat några timmar...

Sen ska vi hinna till Trönö och köpa saft ikväll och sen till jobbet och packa in flyttlasset.... Så vi får väl se när vi kommer i säng ikväll...

Ha dé!

Inga kommentarer: