måndag 18 januari 2010

Det blir aldrig som man tänkt sig...

I går kväll åkte vi ju in till stan och skulle packa in flyttlasset från jobbet.. Vi åkte strax efter 19 och var hemma 23.30 i natt... Så jag var något trött i morse när klockan ringde 07....
Robert och Anders for iväg vid 08 ner mot huvudstaden.. Och jag drog in till stan och Arbetsförmedlingen till klockan 09.. Där satt vi några från jobbet och snackade innan jag, Sara och Carola gick och tog en fika...
Var inte hemma förräns 12.30 och när jag kom in så låg Simba fortfarande kvar på samma ställe som i morse på toan så jag började fundera på om nåt var fel...

Jag gav dom Gourmetmat och ropade på Simba men han kom inte så jag gick och hämtade han men han ville inte äta och när han skulle gå därifrån förstod jag varför... Han kunde bara gå på 3 ben.... Kunde inte stödja på vänster bakben.. Och blödig som jag är fick jag panik, för det får ju absolut inte hända min skatt nånting!!

Laufey kom hit och tittade på han men henne morrade han åt när hon öppnade dörren och det brukar han ju absolut inte göra mot nån... Jag ringde i alla fall veterinären och eftersom han varken ville äta eller dricka så tyckte de det var lika bra att komma in med hen och dessutom till Bollnäs om han skulle behöva röntgas... Så det var bara att slänga sig i bilen igen med Simba i buren och bege sig mot Bollnäs.....

Hade inte hunnit äta lunch heller och jag hade planerat min dag eftersom Robert är i Sthlm med att jag skulle städa undan allt och baka tårta tills min födelsedag i morgon... Vill ju att det ser någorlunda ut när det kommer gäster.. =) Men det blev alltså en omprioritering..

Kom i alla fall till Bollnäs strax före 14.30 och vi kom in direkt.. De fick ge Simba lugnande för att kunna titta på tassen... Och det var ett hål bredvid klon så ändra har han bråkat med en annan katt eller trampat på nåt.. Det kom en hel del var ut ur tassen och han hade feber så han fick smärtstillande och antibiotika... Så nu ska han äta det i 10 dagar och får inte gå ut på en vecka??? Och hur ska nu det gå??

Ja vi kom hem vid 17 igen och jag började laga lite mat... Var ju dax att kanske äta nåt efter hela dan... Så nu har jag precis ätit kotlett och potatis... Gott!

Simba, han vinglar om kring här och är mer än groggy men han har i alla fall ätit nu.. Stackarn, min lilla älskling... Men skönt att få veta vad det var för fel...

Robert och Anders är fortfarande inte hemma, men de kommer väl om drygt en timma hoppas jag.. Och bra trötta är de förmodligen...

Nä, nu ska jag gå och se till den lilla sjuklingen... Och jag... Ja jag får städa och baka tårta i morgon förmiddag... =)

Ha dé!

1 kommentar:

Karin sa...

Stackars krake! Men det går nog snabbt över : ) Var själv iväg med lillskiten igår för kastrering - så nu hoppas vi på en lugnare gosse här hemma : ) Kram!