tisdag 5 januari 2010

Trettondagsafton...

Har varit lite dålig på att uppdatera ett par dar men jag har varken haft tid eller ork men nu är jag här igen... =)

Är fortfarande förkyld men i går förmiddag brände jag i väg till Bollnäs.. Träffade Pilla så vi sprang runt i varenda affär tror jag... Dels lämnade jag tillbaka den berömda kaffebryggarn men hittade ingen ny som jag ville ha där så jag gick in på Rusta och köpte en med termoskanna... Och håller den så håller den.. Nu kan vi i alla fall koka kaffe igen och den var ju inte speciellt dyr.. =)

Var runt i centrum också och letade kläder till Albin och Klara (Karin och Magnus barn) och till slut hittade jag nåt som jag gillade på Busungen...

Så efter flera timmar på stan åkte vi äntligen och hälsade på Karin, Magnus, Klara och deras lille Albin som är född på Luciadagen.. Han var så söt så...

På hemvägen yrde det snö som aldrig förr så det var väldigt jobbigt att köra och jag fick koncentrera mig i bött! Träffade Norling på E-Center så vi handlade lite mat, sen åkte jag och tvättade min bil och for till Per-Åke med den.. Han var så snäll så jag fick ställa in den i garaget över natten så den fick tina...

På kvällen åt vi så lyxig mat som tacos hemma... en måndagskväll.. =) Sen spelade vi Wii, jag, Robban och Norling... Kul!

Ja trots att jag var så trött så kunde jag inte sova i natt.. Jättejobbigt! Sprang på toa typ varje timme och mellan där har jag legat och tittat i taket...

Idag har jag poat på här hemma och försökt fått undan julen men har lite kvar tills i morgon.. Sen åkte vi in till stan och hämtade lite paket som jag väntat på... Lämnade in grejer på Mias Prylbod innan vi åkte till Per-Åke och hämtade min bil... Och nu kan jag lova att jag inte ska gå ut nåt mer i dag för det är -22 grader...

Läste att det skulle bli -40 grader i Särna och det kan jag lova er... Att blir det så kallt här, då stannar jag INOMHUS och kommer INTE åka till stan och vare sig handla eller åka till jobbet.... Nä, nån måtta får det allt vara...

Hörde om en annan rolig grej på nyheterna i morse förresten som hade hänt nån gång under 2009.. Det var en kille i Värmland som hade åkt fast för rattfylla men han hävdade att det inte var han som kört bilen utan det var Alfons Åbergs låtsaskompis Mollgan.....??? Och åklagaren sa att det kunde vara så så killen blev frikänd??!!! Så Mollgan finns alltså??? Hahahahaha.... Ja jag säger då det...

I dag har jag gått precis 29+0 så jag börjar se slutet på den här resan... De sista 10 veckorna kommer säkert gå jättefort... Hoppas på det i alla fall.. =)

Ha en fin trettondagsafton!

Kram på Er!

4 kommentarer:

Lena sa...

Lilla gumman, ledsen att göra dig besviken...men det är nu snart allt börjar bli segt att gå som du gör*skratt*. Du blir ju inte mindre dom närmaste veckorna..haha

Kram L

Malle sa...

Hmmm.. Nä, jag vet.. Jag pustar, suckar och stånkar ju rätt bra redan nu så jag kan tänka mig vad jag har framför mig...
Kram M

Karin sa...

Tusen tack för fina kläderna - kidsen hälsar ;-) Det var roligt att träffas, vi måste få till en dejt snart igen! Kraaam!

Malle sa...

Ja det var jättekul att ses och det måste vi göra snart igen... De är ju så söta barnen.. =)
Kramen