tisdag 26 januari 2010

Det tog bara ca 14 månader...

Men i natt har vi flyttat in i vårt nya tillfälliga sovrum! Fattar ni vad underbart att få ett sovrum... Har ju haft sängen i köket och vardagsrummet sen vi renoverade köket november-december 2008... Vi har sovit sååå skönt och vaknade sent så vi åt inte frukost förräns vid 11,30... Nice!! Men det var behövligt kände jag för jag har haft huvudvärk sen jag vaknade..

Vi fick hjälp i går och bar in och monterade garderoberna i hallen, sen bar Norling och Peter upp den berömda stora garderoben som stod i gäststugan... Den garderoben har ju varit med om ett antal flyttar men klarade ännu en.. =)

I dag har Robert och jag plockat in kläder och sänglinnen och fått undan en hel del här.. Måste ju få klart tills mamma och pappa kommer på torsdag.. Ja klart kommer det inte vara men det ska i alla fall se ut som ett hem och inte en byggarbetsplats!!

I går var jag och Sara på föräldrainformation med Försäkringskassan på CFL. Jag hade läst det mesta på nätet redan men fick reda på en del bra grejer om föräldrapenningen...

I kväll ska jag, Lena och en kompis till henne på bio, Snabba Cash, det ska bli skoj... Fast jag behöver nog en plats längst ut för om jag känner mig själv rätt så kommer jag få springa på toa.. Jobbigt men sant!

I morgon ska vi fortsätta våra bestyr här hemma innan vi ska på första föräldragrupp!

Känns bra skönt att vissa bitar börjar falla på plats här hemma och min "att göra lista" här hemma har minskat lite + att jag strukit målningen av apotekardisken från listan just nu.. Kom på att det är bättre att måla den till sommaren när jag kan ta ut den och måla ute...

Nä, nu måste jag laga mat och duscha innan Snabba Cash kallar.. =)

Ha en bra kväll!

2 kommentarer:

Karin sa...

Härligt med sovrum! Hoppas att filmen var bra! Kram!

Malle sa...

Ja men gud vad vi har sovit skönt! Nja, filmen var väl så där....
Kram