tisdag 12 januari 2010

Vecka 30+0

Då har man gått exakt 30+0 i dag då.. =) Börjar bli tungt och jag är rätt orkeslös... Vi åkte i alla fall in till stan i morse och beställde tapeter till hallen.. Har velat fram och tillbaka om vi skulle välja de bruna som vi fastnat för bägge två men kanske att det kommer bli lite mörkt i den hallen men vi chansade.. Kommer nog bli bra med vita garderober, vitt tak och vita lister...

Ja, och i går ja... Då kom väl ett mindre roligt besked... All verksamhet på jobbet vi har i Söderhamn kommer flyttas ner till Stockholm och då förstår ni ju vad det innebär.. Mitt jobb ryker... Ja vad säger man... Inte så jättekul besked men jag erbjuden att stanna i företaget ett tag till så jag kommer from i dag jobba hemifrån... Ska in och packa ner allt på kontoret under veckan och sen går flyttlasset på måndag ner till huvudstaden... Så det är snabba puckar kan man lugnt säga...

Och hade det inte varit så att jag snart ska gå hem och vara mammaledig hade nog allt känts mycket värre men visst känns det i alla fall.. Det skulle ju ha varit skönt att ha haft nåt att komma tillbaka till men nu har jag ju lite tid på mig att söka nytt innan det är dax att gå ut och jobba igen.. Så det är bara att hoppas att det är många 40-talister i Söderhamn väljer att gå i pension så jag kan hitta ett bra jobb...=)
Om inte annat så blev jag erbjuden att flytta med till Stockholm men ja.. Det funkar ju liksom inte... =(

Bjöd Laufey på mat ikväll så det blev kyckling med avokado och kantareller med pressad potatis och grönsaker.. Himla gott! Sen blev det en liten kvällspromenad till Lennart och Eva där vi fick kaffe...

Nu blir det inte mycket mer i kväll utan jag ska snart gå och lägga mig.. Har sovit så dåligt nu några nätter så jag måste försöka få sova i natt...

Ha en fortsatt bra vecka!

Kramen

4 kommentarer:

Karin sa...

Mäh, vad är det jag hör??!! Ska de redan flytta verksamheten? Vad tråkigt! Ovissheten över jobb är ju aldrig rolig... men jag är inte så orolig över dig - du kan nog hitta nåt nytt sen ; ) Ja nu är det bara tio veckor kvar! Kommer att gå snabbt! Kram!

Anna sa...

Du ska se va dessa tio veckor går fort,och ännu fortare går de när bäbis har kommit men så himla mysigt :-) Lite avis faktiskt.. Och nått jobb hittar du ska du se..Ha de bra!
Kram

Anonym sa...

Va tråkigt med beskedet...men å andra sidan e du så bra så du kommer aldrig vara arbetslös någon längre tid.
Åhhhh haha tjockis!:D Nu har jag äntligen sett bilderna på dig :) Men så stor e du väl inte...å de där veckorna kommer bara svischa förbi ska du se....en sen kommer tiden att gå så fort så du undrar var de senaste två åren tog vägen. Jag lovar. Ha det jättebäst! Kramizar Pillan

Malle sa...

Ja det kom som en liten chock kan man säga men det är väl bara att gilla läget...
Ja det kommer säkert gå jättefort de sista veckorna nu.. =)
Kram på Er!