onsdag 13 januari 2010

Garderober...

Ja herregud säger jag bara.. Har väl suttit sista veckan och letat VANLIGA ENKLA VITA garderober på Blocket.. Tycker det är onödigt att köpa nya då vi ska ha dessa i hallen som kommer bli en groventré och då har vi ingen lust att betala dyra pengar för nya garderober.. Ja för de är faktiskt svindyra.. Till och med på IKEA... Så jag har suttit typ 24 timmar om dygnet och tittat på Blocket.. Och mailat ett antal och frågat om de har garderoberna kvar... Och idag hände det som inte fick hända... =)

Jag hade fått ett mail i går kväll om att det var en som hade garderoberna kvar och att vi skulle höras i dag och jag fick ett pris också.. Det lät himla bra och när killen ringde mitt på dan (som jag trodde var den som hade mailat mig i går kväll) så kom vi överens om att jag skulle ringa ikväll och få alla mått.. Allt frid och fröjd... trodde jag ja.. Vi kom överens om att vi skulle köpa 3 garderober för 1200:- (Jag tyckte det lät lite konstigt att han hade ändrat priset men struntade i det...10 minuter senare ringer en annan kille och säger att vi får köpa garderoberna för 800:- och det är alltså de garderoberna som jag trott jag nyss sagt att vi ska köpa... Men ICKE!! Men nu började det allt snurra till ordentligt för mig.. Jag var ute på Blocket med andra killen kvar i luren och kollade vilka garderober han egentligen skulle sälja och det var ju de jag alltså trodde jag redan köpt... Så jag fick säga att jag skulle återkomma till han och ringde upp kille nr 1 igen och fick förklara läget och fick kolla på Blocket med han vilka garderober han skulle sälja så nu fick jag det utrett och de var finare och självklart dyrare men jag prutade ner dom och han gick med på det till slut så nu har vi äntligen bestämt oss!!! Efter typ flera timmar... Hahahaha...

Nog om garderober nu...

I dag har jag grundmålat foder till köksfönstren så i morgon ska jag färdigstryka dom en gång men det får bli på eftermiddan för på förmiddan ska vi till Hudiksvall.. Ska till medicinkliniken och till Byggmax innan jag ska på möte på Arbetsförmedlingen...
Sen har vi varit på jobbet i dag och packat ner det mesta som ska med till Stockholm...

Måste börja varva ner och komma i säng för vi måste upp tidigt i morgon...

Natti natti!!

Inga kommentarer: