söndag 31 januari 2010

Helgen...

Ja då var denna helgen över.. Shit vad fort det går alltså..
I fredags var vi in till stan för Robert klippte sig och sen åkte vi och shoppade lite..
Hem och skotta snö, snö och snö... Ja för det har snöat i princip hela helgen här.. Mamma och pappa var nog rätt mättade på all denna snö när de åkte hem i dag...

I går hade vi en hemmadag med snöskottning på gårn och tak, pappa hjälpte till att sätta in garderobsdörrarna i hallen, jag bytte handtag på garderoberna, Robert höll på med elen, vi satt ihop spjälsängen, ställde skötbordet till rätta och mamma kokade lingonsylt.. Ja vi fick en hel del gjort.. Skönt!!

Spjälsängen



Mamma kokade jättegod lingonsylt



Pappa håller på med skötbordet




Men...

Först i fredags eftermiddags fick vi se en älg här utanför som stod och åt i skogen, eller försökte hitta mat i alla fall och i går morse när mamma och pappa skulle gå upp fick de se att älgen låg precis utanför oss vid skogskanten... Den bara låg där och tittade och gjorde så hela förmiddan så vi förstod ju att nåt inte var som det skulle... Den var så fin och jag skulle så gärna velat gå dit med en filt och lagt över den och gett den lite mat.... En granne ringde i alla fall till en så det kom två stycken ur jaktlaget här... Och vad tror ni de gjorde?? Jo de SKÖT den stackarn!!! Sen berättade de att de redan hade skjutit mamman till kalven under älgjakten så den här kalven hade nog inte klarat sig många dagar till...

Fina älgen



Ja det var synd med älgen men kanske bättre att de tog död på den än att den skulle plågas ihjäl i denna snö och kyla som är...

Vi fick en jättefin orkidée av mamma och pappa



I dag åkte vi in till Barnens Hus och hämtade bilbarnstolen med mamma och pappa innan de for hemåt mot Karlskoga..
Vi hade beställt en Brio med basenhet som jag tror vi kommer bli himla nöjd med...

Tack så jättemycket mamma och pappa för all hjälp i helgen, presenter men störst av allt för att ni kom!! SÅÅÅ HIMLA ROLIGT!!! ÄLSKAR ER!!! VI ses snart igen och du pappa... Jag tror nog att vintern nästa är borta i påsk.. =)

Puss & Kram

2 kommentarer:

Karin sa...

Åh jag ska också köpa mig några orkidéer till mig själv i present tror jag - som tröst ; ) Kram!!!

Malle sa...

Som tröst? Har du inte fått några presenter? =)
Hoppas allt är bra annars..
Kram M