söndag 24 januari 2010

Dan efter....

Ja här har det varit full fräs hela helgen.. I går fm kom Peter och Tilda hit för Peter skulle hjälpa oss lägga golvet i hallen... Ja det märks ju att han är golvläggare för han gjorde det snabbt och smidigt!! Blev ju bara såååå bra!! Så nu är hallen alltså nytapetserad och nylagt golv.. Nu ska bara foder och socklar upp..

Peter limmar mattan..



Här får ni en liten försmak på hallen med nya tapeten och golvet.. En vägg blir alltså vit där vi ska ha garderober..



Jag höll på att måla foder och socklar under tiden och har även gjort det i dag men är fortfarande inte klar...

Framåt kvällen åkte vi mot Bollnäs då Mattias skulle ha 35 års fest! Vi fyller ju samma dag men han är ett år äldre... Han bjöd på jättegod hemmagjord smörgåstårta... Och sen var festen i full gång... Min käre sambo skulle ta det lugnt eftersom Peter skulle komma vid 9 i morse och hjälpa till att lägga parketten i sovrummet... Men hur tror ni det gick?? Öl och Whiskey... Ja roligt hade vi i alla fall.. Och jag började väl försöka få med han hem vid 22 men vi var hemma först 00,30...

Födelsedagsbarnet



Fia



Kärleken



Per-Åke



Gissa om jag var trött i morse och sen fanns det en som inte mådde lika bra som i går men synden straffar sig själv.. =) Jag klarade mig ju i alla fall utan baksmälla.. =)
Parketten är i alla fall lagd och det blev också bra... Har inte hunnit tagit nå kort i sovrummet än men det kommer...

Har en del att göra under veckan för att få klart här innan mamma och pappa kommer så på schemat i morgon står följande:

* Måla klart alla foder och socklar
* Kvistlacka och grundmåla apotekardisken
* Åka på föräldrainfo 15,30
* Plocka ur en garderob som ska bäras upp till sovrummet
*Sätta ihop de nya garderoberna till hallen

Nä, nu ska jag ta en dusch och sen ska vi kolla på film..

Ha en bra kväll!

Kramen

1 kommentar:

Anna-Karin sa...

Oaoh vad fin hallen ser ut att bli! Skönt att bitarna börjar falla på plats va? Kram!