onsdag 6 januari 2010

Sömnlöst och strömlöst!!

Ja jag var ju så trött i går kväll men vi spelade wii och sen blev det en femhundra innan det var dax att nanna kudden.. Trodde jag ja... Strax före halv 2 i natt ringde telefon här och då ringde Norling från gäststugan och sa att det var strömavbrott..

Det var bara att ge sig upp, ut och hämta ved igen så vi inte skulle frysa ihjäl här inne och börja elda igen... Nroling kom oxå in för inte kunde han ligga kvar i gäststugan och frysa... Robert och Norling skulle vara eldvakt.. Jo jo tjena!! De enda som var vakna var jag och Robert..
Norling han låg och snarkade i soffan han... Bra eldvakt va? Och i samma veva fick Robert en allergisk reaktion, förmodligen av paprikan i maten, så han svullnade upp i ögon och täppte igen totalt.. Kul!!! NOT!!! -27 grader ute, kallt som fan, ingen ström och ingen sömn...

Strömmen kom tillbaka efter ca 4 timmar men jag har alltså ännu en natt varit vaken... Så idag är jag inte speciellt pigg eller på bra humör överhuvudtaget... Ska försöka lägga mig och sova en stund nu...

Det är lika kallt ute idag, ca -20 grader och det blir väl en likadan natt igen.. Skillnaden är att jag måste upp i morgon bitti till jobbet.. Och innan måste jag till lab och ta prover.. Tur att Robert har motorvärmare på sin bil så jag kan ta den annars hade det aldrig gått...

Nä, vi höres!

Inga kommentarer: