fredag 15 januari 2010

Fullt upp.....

Blev väckt av telefon imorse men det gjorde inte så mycket för då kom jag upp i alla fall...
Har i princip suttit på golvet hela dan och målat, både kvistlackat, grundmålat och färdigstruket med vit färg.. Och det alla dessa foder runt fönster, dörrar och golvsocklar...
Däremellan har jag jobbat en del och vi hann även med en fika hos Lena och Hampus...

Framåt eftermiddan åkte vi in till stan och handlade och hämtade golvet och tapeterna till hallen... Spännande! Så om taket hinner bli färdigmålat ska jag börja tapetsera i morgon... Och nu är även sovrummet under "behandling".. Robban spacklar och jag har återigen suttit på golvet och målat.. Men det är jobbigt att sitta tycker jag.. Det börjar bli jobbigt att äta och ja.. Allt börjar bli jobbigt och jag har fått lite ont i ryggen...

När vi kom från stan kom i alla fall "Röfräsen" så när Robert öppnade dörrn så följde han med Simba och Sotiz in.. Han la sig på golvet och det syntes hur han bara njöt av att få komma in i värmen en stund.. Efter en stund hoppade han upp på apotekardisken där jag gav han mat, sen ville han ut, så jag släppte ut han genom fönstret till utbyggnaden... STACKARN!! Det gör sååå ont i mig varje gång han kommer in och är så kelsjuk...

Men vet ni förresten.... Än är inte garerobsstoryn över.. Hahahaha.. Ja jag sitter ju och letar fortfarande och i dag kom det ut 4 garderober i Gävle.. Billigt!!! Så jag ringde på dom.. Det var en som hade hunnit före mig men nu ringde tjejen ikväll och sa att jag fick köpa dom så nu tar vi dom istället.. Dels blir det närmre och dels slipper Robert och Anders åka ända till Vaxholm och hämta de andra som vi hade bestämt oss för... =) Bra va??

Nä, nu ska jag se om kvistlacken torkat så jag kan börja grundmåla... =) Dvs. åter ner på golvet... =)

Trevlig helg!

Kramen

2 kommentarer:

Carina sa...

Men åååhhh, känner med dig, ni måste ju bara låta Röfräsen flytta in! ;)Kram Carina

Malle sa...

Ja jag skulle ju gärna vilja men samtidigt tycker jag att det räcker med de två yrvädren vi redan har + att det kommer en bebis...
Kramen