lördag 18 oktober 2008

Crash & burn och Catfight....

Min första crash & burn på 4 veckor.... Men det var tillåtet tyckte jag... Farfar fyller 90 år i dag så vi har precis varit där på kalas! Så jag tillät mig själv att ta en ätardag idag... Och jag kan lova att jag ätit... Smörgåstårta, en bulle, 2 kakor och Schwartsvaldtårta... =) Men gott var det... Jag har ju faktiskt skött mig exemplariskt sen jag började räkna points och har sparat hela veckan för att jag skulle kunna få äta idag och det har jag ju gjort med besked! =) Men nu är det bara att tänka disciplin igen... =) Och det fixar jag!!!
Ja i går kväll kom ju syrran & co med Gizmo... Och jag trodde faktiskt att det skulle gå bra mellan Simba och Gizmo men där hade jag fel... Simba är jätteglad och vill gå fram och nosa och leka men Gizmo han bara fräser... Så i natt fick vi stänga in Simba hos oss... Så nu när alla gick hemifrån till farmor och farfar fick vi stänga in Gizmo i källaren och Simba fick vara kvar uppe... När vi kom hem satt Simba i hallen och då öppnade vi dörren ner till källaren... Där kom Gizmo utfarande och Simba är på väg fram och blev så glad men då var det kört igen... Gizmo han bara fräser och ylar och är fruktansvärt sur.... Han är ju van att ha varit själv här i 10 år och helt plötsligt är det en katt till här så det är väl ovant.... Men men... Vi får väl se hur kvällen fortlöper, om de kan hälsa på varann... =)

Nu ska jag gå ner o slå på bastun...

Tjing!

Inga kommentarer: