fredag 31 oktober 2008

Med hjärtat i halsgropen....

I natt kom vintern! Alltså, jag har inte sovit många timmar i natt, det har blåst nåt otroligt och snön har vräkt ner så jag har legat vaken och tankarna har snurrat som en jordglob..
Sen ringde Malin i morse och frågade om vi kunde ta min bil idag för hon har bara sommardäck på så det fick vi göra... Men när jag var på Humlanvägen och kom i sista kurvan svängde vägen men inte bilen.... Jag bromsade och bromsade men det gick ju bara rakt så jag var millimeter från att köra i diket och i så fall hade nog bilen lagt sig på sidan för jag kom väl lite väl fort... Men bilen stannade precis innan tack och lov men jag kan lova er att jag fick både hjärtklappning och handsvett.. =)
Pratade med pappa ikväll och han frågade varför jag inte gasade och styrde men jag har väl glömt bort det där så jag sa att jag måste åka o träna lite snart.. Är ju sååå sugen på att köra folkrace igen så ändra får jag väl åka ner till Borlänge och köra där man kan hyra bilar men i och för sig har vi ju pratat om det i över ett år och än har vi inte kommit iväg. Om inte annat får jag väl åka på nån tävling i närheten så jag får känna lite "folkraceatmosfär" i alla fall... Hahaha...

Vi skulle ju ha boxats i dag kl. 14 och från början var vi 10 st men en efter en ballade ur så till slut skulle vi bli 6 st och då blev vi för få så vi fick avboka.. Fan vad sur jag blev.. Hade ju verkligen sett fram mot att få boxas idag...

Ikväll provade jag en ny maträtt som passade även min mage.. Fick receptet av mamma och det blev jättegott... Plattade ut nötfärs med en massa gojs i, la sen på rökt skinka och riven ost sen rullade jag ihop allt och penslade på Soya. In i ugnen ca 40 minuter sen klart! Gjorde egen klyftpotatis till och en sås med vatten, soya och matlagningsgrädde bl.a. Ja det blev verkligen kanongott! Vill du ha receptet är det bara att säga till.. =)

Har kollat på Idol nu och Lars från Karlskoga är ju helskön.. Han sjöng ju inte direkt en schlagerlåt som de andra men han gjorde det verkligen kanonbra! Ska snart kolla vilka som går vidare...

I morgon bitti ska vi upp tidigt och åka till Roberts tvillingsyrra och hennes familj och gratulera Cornelia som fyller 6 år! Det ska bli kul för det var längesen vi var där nu...

Fortsatt trevlig Halloween!!

Inga kommentarer: