onsdag 28 januari 2009

Det är så man kan grina alltså...

Har inte sovit en blund inatt, haft såna fruktansvärda magsmärtor och mådde illa men gick upp och duschade i morse så jag var redo att åka till jobbet.. Har ju nyss varit sjuk så länge så jag tänkte att jag måste i alla fall försöka komma iväg en stund men ju närmre Bollnäs jag kom desto ondare fick jag så det var bara att åka till Akuten direkt.... Suck! Kom in vid halv åtta i morse och läkaren kom väl strax före 9... Som vanligt på Akuten med andra ord... Ja, blodtrycket låg lite lågt, snabbsänkan lite över det normala, kraftiga buksmärtor så ja, jag har fått tarmfickor igen!!! Det som jag lovade mig själv att ALDRIG mer få... Fy fan alltså hur jag mådde sist, ja det var slutet på 2005 och början på 2006.... Men som tur är har jag inte fått riktigt så ont som jag hade sist så det känns bra att börja mota det med penicillin redan idag.... Det enda positiva med detta är ju att jag förmodligen kommer rasa i vikt, sist rasade jag nästan 10 kilo på ett par veckor... Men det är ju inte bra det heller...
Ja så träningen... Hur gick det med den?? Fan, jag som verkligen ville komma i gång nu.. Mår såå himla mycket bättre av att träna...
Men syrran har nog rätt när hon sa förut att jag inte hade lyssnat tillräckligt på min kropp nu när jag var hemma med hosta och förkylning så därför var kroppen tvungen att ge mig en värre smärta nu i form av tarmfickor som den vet att jag mår sååå dåligt av... Men nu ligger jag i sängen och det ända jag fått i mig i dag är två tallrikar fil med visiblin i... Och det kommer förmodligen bli det jag kommer leva på ett tag framöver...

Kanske inte är läge att ta upp det här nu men jag har anmält mig till vasaloppsspinningen på Sporthallen den 1 mars... Står som tredje reserv men som det är nu kan jag nog glömma det med tabke på magen...

Hejdå från sjuklingen (Ja jag tycker faktiskt synd om mig själv just nu)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker också synd om dig!! Krya på dig!

Malle sa...

Tack Karin! Hoppas de gick bra o träna i dag... Var ju uppe en sväng på jobbet o hämta grejer men då var du inte där..
Kram

Anna-Karin sa...

Hej min lilla sockertopp ;)
Tänker på dig och skickar frisk energi! KRAAM

Malle sa...

Hej syster yster! Tack tack, det kan behövas.. Hörs sen!
Kram