torsdag 1 januari 2009

Årets första dag!

Vaknade rätt pigg men fortfarande genomförkyld och matt i kroppen, men huvudsaken var att jag inte var bakfull... Hade en jättetrevlig nyårsafton med goda vänner, hyfsad mat, smarrig efterrätt och god dryck... Ja vi hade ju beställt Grillplanka på ICA Alen men det var väl ärligt talat ingen höjdare men det såg ju gott ut i alla fall..

Efterrätten jag snodde ihop blev så här: Efter middagen körde jag en liten frågequizz med våra gäster som jag tror var uppskattad. Som tur var hade jag räknat spargrisen tidigare och hade det som utslagsfråga om det skulle bli jämt mellan några och i slutändan stod det mellan Anders och Norling men Anders drog det längsta stråt och var närmast pengafrågan så han vann en vinflaska... Grabbarna drog sen igång med hockeyturnering och efter 2 stolar mindre, en skinnstol och en plaststol, en massa skrik och heja så tror jag det var Norling som gick segrande ur den striden... Det var dax för tolvslaget och ett nytt år med nya möjligheter att starta så vi gick ut och sköt en massa raketer, drack champagne och myste.. Jag hade sett till att Simba var inomhus innan tolvslaget men han var livrädd när vi kom in och hade gömt sig... Men... Han kom fram... Mellan täcket och påslakanet... Stackarn.. Efter alla smällare och vi alltså kommit in igen blev det lite disco här... Jag brukar ju annars alltid dra igång SingStar men med tanke på att jag inte mådde så bra så blev inget med det.. Det räckte bra med vårt disco, dansgolvet är ju inte så stort.. =)


Sammanfattningsvis kan jag säga att vi fick ett bra avslut på 2008 och en bra start på 2009.. Så nu ska jag bara komma ihåg mina nyårslöften.. Hahaha.. Jo det gör jag allt men nu ska jag kurera mig och ladda batterierna inför båtresan på söndag! Ska bli sååå kul!

Ett stort tack till Anders och Lena för Bacardin! Smakar gott! =)

Kollar på Smala Sussie nu, den är ju klockren!! Hahahaha...

See ya!

Inga kommentarer: