måndag 4 maj 2009

Äntligen hemma....

Har nyss kommit från veterinären... Fick dels vänta en stund men sen tog det tid när vi väl kom in... Simba var otroligt duktig... Hon undersökte han och hjärtat lät bra så även ögonen.. Sen rakade hon Simba på benet och det gick bra men när hon sen skulle sticka in kanylen i benet skrek han så då fick de sätta på han typ som en tvångströja eller det var en väska som de stängde in hela han in och sen fick han som en storts munkavel men då skrek han som en stucken gris stackarn.. Munkaveln fick de plocka bort och jag stod och klappade han medans de tog tre rör blod av han... SÅÅÅÅ DUKTIG var han då!! Han fick en B-Vitamin spruta och de tog tempen på han, 39,3 grader och det var normalt sa de med tanke på att han var stressad då oxå... Svaret på proverna får jag i morgon bitti och det är för njurar och lever.. Veterinären ska titta på proverna och se hur vi kan gå vidare.. Han får i alla fall inte gå ut nu utan vi ska ha han under uppsikt och skulle han få ett anfall ikväll igen fick vi med stesolid hem som vi ska ge han...
I varje fall var han jättelugn när vi åkte hem, han kände väl att vi skulle åka hem igen och jag som gått med gråten i halsen hela dan har nu lugnat ner mig... Skönt!!!
Vill oxå berömma veterinären Jenny som är otroligt lugn och snäll mot djuren...

Hela familjen hemma igen.. =)

2 kommentarer:

Fru Karin sa...

Det är verkligen inte roligt när ens djur är sjuka! De är så oskyldiga och kan inte uttrycka vad som är tokigt. Känner på mig att det kommer att ordna upp sig för Simba - snart är han sitt gamla jag igen! kramkram!

Malle sa...

Ja tänk om man kunde förstå dom... Kan ska utbilda mig till att kunna prata med djur? =)
Ja jag hoppas han mår bättre snart..
Kram