tisdag 5 maj 2009

Dagen hittills..

Haft en seg förmiddag.. Uppe tidigt och ringde veterinären för att få svar på gårdagens prover och blodprovet var bra, men han var lite torr så han behöver få i sig lite mer vätska. Lever och njurar var bra och hon hade inte hittat nån infektion/inflammation så det finns ingen egentlig orsak till Simbas kramper utan han har nu fått diagnosen epilepsi utan känd orsak... Vi måste hålla han under uppsikt och han bör stanna inne... Men.. Hur lätt är det? Jag följde med han ut en sväng förut så han fick lite luft men han gick mest runt på altan och sen hoppade han upp på ett bord för att vidare klättra upp på mig och sen till taket men då stoppade jag han... =) Så nu ligger bägge missarna inne och sover igen... De är ju för söta.. Så här kommer ett kort när de låg och sov och höll om varann i söndags..


Ja det blir nog en fortsatt seg dag.. Och allra helst eftersom det regnar.. Jag har ju ett "jobb" som väntar på mig och det är att laga trädgårdsmöblerna.. Eller fåtöljerna för de behöver skruvas ihop och limmas... Annars rasar de isär.. =)

Har nyss ätit lunch och den bestod av ris, kyckling med dragonsås och broccoli... Första gången jag äter kyckling på länge faktiskt.. Har inte vågat med tanke på glaset de hittat vid ett flertal tillfällen... Men det smakade bra..



Glömde ju berätta att mäklaren ringde i går och skulle meddela nya värderingen av huset... (Hon var här förra veckan). Och det gick bra.. =) Vi blev himla nöjda så nu har vi även bokat tid på banken..

Nä, nu ska jag nog lägga mig och slappa i soffan en stund...

Tjao!

Inga kommentarer: