lördag 2 maj 2009

Orolig eftermiddag/kväll...

Uppe med tuppen som vanligt i morse... Har haft städdag igen och kört ut mackor och gjort ärtsoppa som vi bjöd på... Var ca 40 pers och hjälpte till.. Så nån sol har jag knappt hunnit sett skymten av idag...
Kom hem vid 15,30 och när Simba då kom in la han sig på stolen under matsalsbordet.. Helt plötsligt hör jag hur han ramlar ner från stolen och rullar fram och tillbaka helt hysterisk.. Han hyperventilerar och jamar... Jag fick panik och skrek på Robert... Ringde veterinären som trodde han fått i sig diesel eller bensin... La på och ringde igen efter en stund när jag tagit tempen på han.. Den låg på 37,9 och 38 ska vara normalt så det var ju ingen fara... När Mia sen kom hit fick vi se att han svullnat på vänster baktass.. Ringde veterinären och då var han på väg till Sandarne till en sårskada på en häst men vi skulle avvakta tills han var klar så skulle han ringa då... Vi anade ju att Simba blivit biten av en huggorm hela tiden men samtidigt vet man inte om det kan var nåt annat... Så här har jag gått hela kvällen och varit jätteorolig och är än.. Men veterinären ringde för en stund sen och Simba äter och dricker och har till och med börjat busa med Sotiz.. Men det ska han inte göra utan han måste vara lugn... Men vi kom fram till att avvakta... Hoppas det går bra över natten... Annars får vi åka till Uppsala.... =(

Ha en bra lördagkväll!

Inga kommentarer: