måndag 11 maj 2009

Deal... or no deal??

Började dagen med att åka in till sjukhuset o ta prover.. Det gick bra.. Får se hur blå jag blir på armen den här gången.. Jag har ju skräck mot sprutor och jag har ju fått utstå en hel del nu med tanke på alla prover jag tar... Och i dag gjorde det ONT!!
När jag kom hem åt jag frukost sen satt jag igång och bakade bullar... Har ju inte gjort det på ett par år för det blev ju total katastrof sist... Stenhårda bullar som man kunde ha slagit ihjäl nån med.. Ja jag vet inte vad jag gjorde för fel men i dag gick det bra... Och goda blev dom!! Men tyvärr tog bullformarna slut (jag som trodde jag hade så många) så jag fick göra en längd oxå... Så det blev inte så många.. Får göra fler nästa gång... För nu ska det väl inte dröja 2 år tills nästa gång i alla fall... =)



Med bullar i ugnen och fler på tur in gjorde jag spenatsoppa så jag fick lite sen lunch i mig.. Sen var det dax att gå o möta Laufey när hon slutade jobbet... Gick tidigare så jag skulle hinna gå nästan ända fram och möta henne men då ringde hon och var redan på väg så då satt jag rejäl fart.. Sprang större delen av vägen och mötte henne så det blev nästan 6 km T&R.. Skönt! Sen gick vi hem och åt bullar så det jämnade nog ut sig med kalorierna jag gjort av med... =)
Vägning i dag och dessvärre gick det väl inget bra... Hade gått upp... Suck! Så nu jävlar måste jag sätta fart igen... Gjorde en deal med Robert att vi ska gå ner 5 kg var tills han ska ha sin 35 års fest... =) Bra deal va??? 3 veckor dit och det är inga problem att fixa det bara man går in för det...

Fick ett sånt gulligt inbjudningskort av Elias idag till hans 6 års kalas på lördag... Vet inte än om jag kan åka, vill ju hemskt gärna, så vi får se om jag kan lösa det... =)

Nä, dax å ta en dusch sen ska vi grilla ikväll tror jag när darlingen kommer hem..

Have a nice evening!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Ser smarrigt ut med nybakade bullar!!

kramis

Malle sa...

Ja de blev himla goda!! =)
Kram