tisdag 10 november 2009

Jag har fått men för livet!

Veckan började ju inte skitbra i går kan man ju lugnt säga...
Skulle på lab och ta prover innan jobbet i går morse så jag åkte in tidigt så jag skulle slippa köa där och tänkte börja jobba lite tidigare... MEN.... När jag kom dit 07,40 var det 16!!!! Stycken FÖRE mig!!! Ja det var ju bara att sätta sig ner och gilla läget..
Så strax efter 08,30 var det min tur och in kommer jag till en sköterska, sätter mig i stolen och TÄNKTE säga till henne att jag är spruträdd så jag brukar be om en barnnål men så tänkte jag för mig själv att jag har gjort det här så många gånger nu så jag fixar nog det här i dag och säger inget!
Satmaran till sköterska kör in nålen bara det att hon hittade ingen åder utan börjar köra runt med nålen för att se om hon hittar nån och jag skriker av smärta "TA UT DEN"!! och tårarna sprutar på mig men hon fortsätter ändå och till slut hittar nåt en åder! Jag försökte andas lugnt men hur bra tror ni det gick?? Så nu har den ragatan till sköterska gett mig men för livet!! Och jag fortsätter mitt liv som spruträdd!

Åkte till jobbet en sväng men fortsatte efter en stund upp till Hudiksvall för nästa läkarbesök... Robert följde med och åkte till Byggmax under tiden.. Så där inhandlades en ny ytterdörr till nybygget.. Himla fin tyckte vi!



Ja och hos läkaren hoppas jag det gick bra, får svar om ett par veckor...

På eftermiddan när jag kom tillbaka till jobbet hade jag en intervju.. Faktiskt med en kille från Karlskoga! Kul att få träffa en värmlänning här i Hälsingeskogarna.. =)

Och på kvällen var det full stuga här.. Norling hade kommit från Norge och var här, Per-Åke och sen kom Lena med charmtrollet Hampus!! Han är ju bara för go alltså!! Sååå söta smilgropar oxå.. =)

Det har verkligen snöat hela dan här... Fint men blött!
Är rätt trött när jag kommer från jobbet varje dag nu för även om vi inte kommit igång på allvar med samtalen så är det fullt upp... Många viljor att lyssna på, schema ska göras klart, julbord ska bokas, kampanjer ska göras klar, saker ska beställas osv.. Och i dag hade vi en av våra samarbetspartners på besök... Det var himla bra.. Och tänk vad världen är liten, killen var kompis med Roberts syrras man i Stockholm!! =)

I dag efter jobbet mötte jag upp Robert så vi var på Barnens Hus... Var ju lite sur på dom för vi var där för ca 3 veckor sen och kollade på Barnvagn men vi hade ett önskemål om att få byta ut de punkteringsfria däcken som satt på vagnen mot lufthjul och det skulle de kolla upp och återkomma dan efter till mig men nu har det alltså gått 3 veckor och de hade fortfarande inte ringt så i går åkte jag dit och frågade igen...
Fick då ett bättre bemötande och skulle få ge 595:- extra för att få 4 extra däck, de vi ville ha, men tjejen i kassan skulle kolla om hon kunde göra nå mer på priset eftersom de strulat så med oss så hon skulle återkomma i dag..
Så efter jobbet åkte vi alltså dit igen och nu stod det en kille där, en av dom jag pratat med för flera veckor sen, så jag drog allt igen och sa att vi vill ha besked annars kommer vi beställa vagnen från ett annat håll... (Ja man måste va hård mot de hårda.. =))
Så det slutade med att vi får 4 extra däck på köpet + en hotellnatt!! Bra va?? Ja det går ALLTID att förhandla, bara man sätter lite press på dom.. =)

Så nu har vi alltså beställt en Cresent Comfort, sittvagn som vi köpte till liggdelen.. Hoppas vi blir nöjd med den...



Nä, nu orkar jag inte skriva mer så vi hörs en annan dag!

Hejdå bloggen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken satkärring till sköterska :-(
Men vagnen var kanon fin den blir ni nog nöjda me :-)

kram kram
Mia

Malle sa...

Ja vagnen är jättefin, så jag hoppas vi blir nöjda.. =)
Kram